Interesujący zespół realizatorski (szczególnie reżyser i dyrygent) oraz świetna obsada, której przewodzi Ildar Abdrazakov jako tytułowy Igor, spowodowały, że przedstawienie zebrało entuzjastyczne recenzje.
Interpretację Tcherniakova tak opisuje „The New Yorker”:
„Reżyser za pomocą swojej wersji] wysuwa empatyczny liryzm Borodina na plan pierwszy, sprawiając, że dzieło to staje się w mniejszym stopniu odą na cześć rosyjskiego nacjonalizmu, a bardziej apelem o pokój i większą świadomość w kwestiach postmodernistycznej Eurazji”.
Ciekawostką scenograficzną obecnej nowojorskiej inscenizacji jest 12.500 sztucznych czerwonych maków zaścielających połowiecki step w I akcie; wszystkie kwiaty zostały wykonane ręcznie przez modelatorów The Metropolitan Opera.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?