KMK Bike kończy sezon, a ZIKiT ma wielkie rowerowe plany

Redakcja
W poniedziałek 2 grudnia z ulic znikną miejskie rowery. Nowy ...
W poniedziałek 2 grudnia z ulic znikną miejskie rowery. Nowy ... ZIKiT
Udostępnij:
W poniedziałek 2 grudnia z ulic znikną miejskie rowery. Nowy sezon urzędnicy zaplanowali na marzec 2014 roku, wtedy też ruszy darmowe wypożyczanie z Krakowską Kartą Miejską.

Na początku grudnia KMK Bike zakończy swój pierwszy sezon na krakowskich ulicach. Na pustych stacjach pojawią się życzenia świąteczno-noworoczne oraz informacja, że nowy sezon rowerowy rozpocznie się w marcu 2014.

Zobacz też: Masa Krytyczna zaprotestuje przeciw niskiemu budżetowi na rowery w Krakowie

 

Od przyszłego roku system miejskiej wypożyczalni rowerów powiększy się o nowe stacje i rowery. W urzędzie potwierdziliśmy także, że KMK Bike zostanie włączony do systemu komunikacji miejskiej w Krakowie.

- Od nowego sezonu uruchomimy opcję bezpłatnego wypożyczania roweru na kilka godzin dla posiadaczy Krakowskiej Karty Miejskiej z ważnym biletem okresowym - zapewnia Piotr Hamarnik, rzecznik ZIKiT.

Urzędnikom udało się także rozpisać ponowny przetarg na doposażenie 15 stacji rowerowych. Pierwszy przetarg, z datą realizacji do 29 listopada został unieważniony, ponieważ zgłoszona jedyna oferta firmy Nextbike przewyższała budżet inwestycji - miasto planowało wydać nieco ponad 163 tysiące złotych, złożona oferta opiewała na kwotę 215 600 złotych.

Zobacz też: 180 rowerów KMK Bike pojawi się na jeden dzień?

Nowy przetarg opiewa na tę samą kwotę, jednak aby uniknąć poprzedniej sytuacji, zmniejszono liczbę zamawianych rowerów z 80 na 50 sztuk. Nowy przetarg obejmuje także dostawę i montaż 2 modułów stacji rowerowych w ramach systemu KMK Bike oraz 1 terminala stacji KMK Bike, dostawę 1 terminala stacji KMK Bike - sterownik terminala z peryferiami wymaganymi do pracy sterownika w trybie serwisowym, dostawę dodatkowego wyposażenia rowerów i stacji systemu KMK Bike oraz przeprowadzenie szkoleń w zakresie serwisu i obsługi rowerów i stacji KMK Bike.

- Zdecydowaliśmy się na zmniejszenie liczby zamawianych rowerów ponieważ nie możemy zwiększyć kwoty przetargu. Oferta z pierwszego przetargu przewyższała nasz budżet na ten cel, stąd korekta - tłumaczy Piotr Hamarnik. - Pierwotnie tego przetargu miało w ogóle nie być, jednak chcieliśmy zagospodarować kwotę, która nam została z zamówienia 15 stacji rowerowych, aby nie przepadła wraz z końcem roku. Oczywiście z nowym rokiem będą kolejne inwestycje - dodaje.

Zobacz też: Rowerowy Kraków: śluzy, kontrapasy, nowe stojaki i mniejszy budżet

Jako datę realizacji zamówienia w przetargu podano 6 grudnia, jednak nie oznacza to montowania rowerów na zimę - zostaną one przechowane w magazynie do nowego sezonu. Rowerzyści mogą być także spokojni, jeśli chodzi o zapowiadany remont starych jednośladów.

- Będziemy sprawdzać, które rowery wymagają remontu i będziemy je dopasowywać do standardu i wyglądu nowych pojazdów. Po przeglądzie zdecydujemy ile starych rowerów, które będą już miały na koncie 6 lat stania na deszczu wypuścimy w nowym sezonie. Według planów KMK Bike ruszy z ok 300 rowerami - podsumowuje Hamarnik.

Dodajmy, że ZIKiT do końca listopada zamontuje 235 nowych stojaków. Testowane jest także nowe ułatwienie dla rowerzystów - śluzy rowerowe. Jednak wciąż nierozwiązana zostaje kwestia kwoty przyznanej na inwestycje rowerowe w Krakowie w 2014 roku - zgodnie z założeniami z lutego miało to być 0,3 proc., czyli 10 milionów, jednak w projekcie budżetu prezydent miasta przewidział zaledwie milion.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Renault zamyka działalność w Rosji

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie