Kładka Bernatka ma formę stalowego łuku, do którego podwieszone są dwa pomosty, jeden dla pieszych, drugi dla rowerzystów. Stalowy łuk ma długość 145 metrów, natomiast pomosty ok. 130 m. Całość konstrukcji waży ponad 700 ton, a koszt jej budowy wyniósł ponad 38 mln zł.
Nowa przeprawa została dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wyposażona jest w łagodne podjazdy i wjazd na kładkę z chodnika. Dzięki niej tętnić życiem zaczęły okolice brzegów Wisły, o które opiera się kładka, choć złośliwi twierdzą, a tych nigdy nie brakuje, że najwięcej zyskali właściciele okolicznych nieruchomości.
Kładka stała się już kultowym miejscem zakochanych. Na barierze mostu zapinają kłódki z wypisanymi lub wygrawerowanymi imionami, wyrazami miłości, datami, a kluczyk wrzucają do Wisły. Na znak, że uczucie pozostanie nierozerwalne do końca życia. Mamy więc wreszcie i w Krakowie swój most miłości, podobnie jak wiele innych miast w różnych krajach Europy. Kładka otrzymała już dwie nagrody - w Konkursie Mostowym im. Maksymiliana Wolfa przeprowadzonym przez magazyn "Mosty" oraz w konkursie "Na najlepiej oświetloną gminę i miasto 2010 roku" przeprowadzonym przez Polski Związek Przemysłu Oświetleniowego.
Inwestor - gmina Kraków, projekt - Autorska Pracownia Projektowo-Plastyczna prof. Andrzeja Gettera.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?