Zobacz też: Tomasz Palec wybrał Kraków - kampania zachęcająca do studiowania w Krakowie
Przeprowadzona na przełomie czerwca i lipca 2012 r. kampania promocyjna "Tomasz Palec wybrał Kraków" to pierwsza w Polsce akcja reklamowa, zachęcającą do studiowania w danym mieście, której osią były animowane filmy viralowe. Kampania była prowadzona prawie wyłącznie w Internecie, z naciskiem na social media. Innowacyjnym elementem była również konwencja kampanii - wykorzystanie humoru inspirowanego poetyką Grupy Monty Pythona i twórczością Terry’ego Gilliama. W ciągu miesiąca profil głównego bohatera kampanii, Tomasza Palca, na Facebooku polubiło blisko 1000 fanów, a reklamy kampanijne zostały wyświetlone w tym serwisie ponad 46 mln razy.
Czytaj: Tomasz Palec znów nadaje i chwali krakowskie MPK [wideo]
Filmy viralowe z animowaną postacią w roli głównej zanotowały ponad 34 tys. odsłon − na portalu YouTube.com i na kanale Webshake.tv.
Autorem koncepcji kreatywnej kampanii i twórcą filmów viralowych była agencja No Hau Studio. Kampanię dla Urzędu Miasta Krakowa prowadziła agencja interaktywna Idealia. Filmy z Tomaszem Palcem w roli głównej można oglądać w
"Tomasz Palec TV"oraz na profilu bohatera na serwisie Facebook, na którym Tomasz Palec wciąż jest aktywny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?