Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kampania "Kiedy 1+1=3" po raz trzeci odwiedziła Kraków

Redakcja
30 maja z okazji Dnia Dziecka oraz w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa, w Krakowie zorganizowano akcję edukacyjną. Mieszkańcy oraz turyści, którzy przybyli na Mały Rynek, mogli skorzystać m.in. z bezpłatnych porad ginekologa i doradcy rodzinnego.

Młodzież otrzymała również atrakcyjne gadżety za wiedzę w zakresie antykoncepcji, a na najmłodszych czekał animator z konkursami związanymi z tematyką rodziny.

Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa "Kiedy 1+1=3" zawitała do Krakowa już po raz trzeci. Jest ona odpowiedzią na potrzeby społeczne - aż 51% młodych Polaków uważa, że edukacja nt. życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którą młodzież otrzymuje w szkole, jest niedostateczna.

Z badania CBOS, przeprowadzonego w ramach III edycji Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa "Kiedy 1+1=3", wynika, iż również dziadkowie - rodzice młodocianych rodziców - skrytykowali stan wiedzy przekazywanej w szkole. Według nich, zajęcia nie są prowadzone przez odpowiednio przygotowaną kadrę, za mało mówi się o antykoncepcji oraz o konsekwencjach rozpoczęcia współżycia seksualnego.

Podczas akcji w specjalnym namiocie można było skorzystać z porad ekspertów: ginekologa - lek. med. Katarzyny Pośpiech, a także edukatora seksualnego i doradcy rodzinnego - Małgorzaty Polaskiej z Towarzystwa Rozwoju Rodziny, które objęło patronat honorowy nad kampanią. Odwiedzający Mały Rynek otrzymali broszury edukacyjne "Przewodnik po antykoncepcji, czyli jak świadomie planować rodzinę" oraz mogli wziąć udział w quizach edukacyjnych z nagrodami. Parom, które świadomie planują rodzinę, porad udzielały Agnieszka Kucz i położna Aleksandra Mrozowska z krakowskiej Szkoły Rodzenia i Pielęgnacji Noworodka "Prima Mama". Najmłodsi goście kampanii licznie uczestniczyli zaś w zabawach związanych z tematem rodziny.

Nieświadomość i beztroska szybko może zmienić dotychczasowe życie nastolatków, a niekiedy nawet prowadzić do dramatów rodzinnych, związanych z pojawieniem się niechcianej ciąży. Nierzadkie są sytuacje, kiedy nastolatki rodzą dzieci, a media informują o noworodkach porzucanych na śmietnikach. We współczesnym świecie wiedza w tym zakresie ma szczególne znaczenie. Potwierdziły to kolejne przeprowadzone na potrzeby kampanii badania CBOS.

- Wczesne rodzicielstwo jest skutkiem słabej edukacji seksualnej w szkołach, ale także braku rozmów w domu z rodzicami na tematy związane z dojrzewaniem, inicjacją seksualną, ale przede wszystkim rozmów o odpowiedzialności czy szacunku, jakie się wiążą z rozpoczęciem życia seksualnego - mówi Małgorzata Polaska, edukator seksualny z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.

Według wyników badania CBOS, 73,2% młodych ludzi podziela opinię, że stosowanie antykoncepcji świadczy o dojrzałości i świadomym podejściu do kwestii planowania rodziny. Kolejne akcje edukacyjne w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa, celowo uwzględniającego w kalendarzu Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca, zaplanowano w: Katowicach (6.06), Kielcach (13.06) i Rzeszowie (20.06). Akcja inaugurująca kampanię odbyła się w Zielonej Górze na placu Bohaterów.

Tradycyjnie patronat honorowy nad kampanią objęli: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Inicjatorem Kampanii jest firma Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o.


Zobacz na MM:Wywiady | MM Moto | Photo Day | Ekstraklasa | Zdrowie | Film | MoDO
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kampania "Kiedy 1+1=3" po raz trzeci odwiedziła Kraków - Kraków Nasze Miasto

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto