Powodem jest dobudowa dodatkowych torów kolejowych, które znajdą się po zewnętrznej stronie zmodernizowanej stacji pasażerskiej. Inwestycja jest częścią przebudowy linii kolejowej E30 - na odcinku Kraków Dworzec Towarowy - Rudzice (całość prac potrwa cztery lata i będzie kosztować 966 mld zł).
- Do istniejących peronów na przystanku Zabłocie zostanie dobudowana nowa krawędź peronowa dla obsługi pociągów kursujących po nowych torach - zapowiada Mirosław Siemieniec z biura prasowego PKP PLK.
Nowa stacja na Zabłociu powstaje w ramach budowy łącznicy kolejowej do Krzemionek, która ma zostać oddana do użytku za pięć miesięcy. Kolejarze przyznają, że z powodu opóźnień przetargowych, nie byli w stanie połączyć tej inwestycji z modernizacją linii E30. W rezultacie prace remontowe przy stacji Zabłocie rozpoczną się zaledwie kilka miesięcy po oddaniu jej do użytku.
- Zakres prac związany z zespoleniem obu inwestycji wykonujemy poza projektami unijnymi. Nie naruszamy ich, tylko łączymy lub zmieniamy nieco lokalizację niektórych elementów np. urządzeń sterowania - dodaje Mirosław Siemieniec. Kolejarze przekonują, że z podczas dobudowywania nowych torów na Zabłociu ruch kolejowy nie będzie wstrzymany.
Nowa stacja Kraków Zabłocie zostanie zadaszona, a dostęp na perony będzie możliwy m.in. przez dwa ciągi schodów ruchomych i cztery windy. Natomiast pod torami zaplanowano poczekalnię dla pasażerów.
Autor: Piotr Ogórek, Gazeta Krakowska
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?