Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jakie są wady, a jakie zalety hamowania silnikiem?

Reklama
Reklama
Reklama
Problem ten nadal budzi żywe spory pośród kierowców. Zwolennicy wytracania prędkości przy użyciu silnika, czyli bez naciskania pedału hamulca, uparcie twierdzą, że jazda taka jest ekonomiczna, natomiast przeciwnicy przytaczają argumenty, które przemawiają za szkodliwością dla podzespołów mechanicznych pojazdów. Ciekawe jest to, że w tej kwestii odrębne opinie mają także specjaliści z dziedziny motoryzacji. A więc, jak to jest z tym hamowaniem silnikiem?

Na co zwracają uwagę zwolennicy?


Zwolennicy hamowania przy użyciu silnika przekonują, że jest to dobry sposób na zmniejszenie zużycia paliwa. Poza tym, według ich opinii, hamując na biegu silnikiem oszczędzić można także klocki hamulcowe, jednocześnie przedłużając ich żywotność. Natomiast, dzięki temu, że nie eksploatujemy ich nadmiernie, chronimy jednocześnie tarcze hamulcowe przed przegrzaniem. Hamować silnikiem należy w czasie jazdy na prostej drodze, nie można przy tym zdejmować stopy z pedału przyspieszenia.

Na biegu, bez hamulca.

To w zasadzie tyle na temat prostej drogi. A co w sytuacji, kiedy zjeżdżamy ze wzniesienia?

Na ten problem według zwolenników hamowania silnikiem znajdzie się rada – należy zjeżdżać z włączonym biegiem (przełożenie ma być takie samo jak w czasie wjazdu na wzniesienie), ale bez naciskania na pedał hamulca. W taki sposób właśnie pojazd ekonomicznie zacznie wytracać prędkość, bez używania klocków ani tarcz hamulcowych.

A na co przeciwnicy?


Ich zdanie jest całkowicie odmienne. Swoje zdecydowane poglądy dla tego typu sposobu wytracania prędkości, argumentują szkodliwym działaniem dla osprzętu jednostki napędowej, głównie pompy paliwowej. Oczywiście, jeżeli dojdzie do usterki nie oznacza to ”końca świata”, ponieważ można wymienić pompę korzystając np. z platformy handlowej nanodatex.pl. Serwis daje dostęp do całkowicie bezpłatnej bazy ogłoszeń, która przetłumaczona została na dziesięć języków. Poza tym portal ten zapewnia bezpieczny i zarazem nowoczesny system komunikacji pomiędzy sprzedającym, a kupującym. Wracając do opinii przeciwników hamowania silnikiem, uważają oni, że praca jednostki napędowej, która jest odwrotnością napędzania kół auta, także wpływa negatywnie na pracę układów smarowania oraz chłodzenia samochodu. Poza tym ich negatywna opinia nie ogranicza się wyłącznie do jazdy na prostym odcinku drogi, ale także mają odrębne zdania ma temat techniki stosowanej przy zjeżdżaniu ze wzniesień. Przekonują, że aby ten manewr został wykonany właściwie, trzeba dokonać redukcji przełożenia o jeden bieg zanim wjedziemy na wzniesienie, po czym zjechać na nim w dół przy użyciu pedału hamulca, po to by zredukować prędkość.

W przypadku hybryd dylemat nie istnieje


Jeżeli chodzi o spory, jakie toczą użytkownicy pojazdów ze specjalistami z dziedziny motoryzacji, o to jak hamować autami z silnikami spalinowymi, to w przypadku samochodów, które łączą napęd spalinowy z elektrycznym (hybrydowym) są one całkowicie bezzasadne. Co jest tego powodem? W tych pojazdach konieczne jest naciskanie pedału hamulca, gdyż energia kinetyczna, jaka powstaje w ten sposób ładuje akumulatory ich jednostek napędowych, które są przecież elektryczne.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto