Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Poproszenie o pomoc bywa przerażające. Rozmowa z Dobrosławą Gogłozą z Pomagam.pl

Poproszenie o pomoc bywa przerażające. Rozmowa z Dobrosławą Gogłozą z Pomagam.pl

Premiera płyty 17. Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie 22 maja na CD i winylu

Premiera płyty 17. Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie 22 maja na CD i winylu

Polecamy

Twoje włosy się puszą? To znaczy, że chcą się kręcić. Zrób prosty test i sprawdź

NOWE
Twoje włosy się puszą? To znaczy, że chcą się kręcić. Zrób prosty test i sprawdź

Na zakopiance zwężą jezdnię w kierunku Krakowa. Przeniosą też przystanek autobusowy

Na zakopiance zwężą jezdnię w kierunku Krakowa. Przeniosą też przystanek autobusowy

To danie poleca Glukozowa Bogini. Wypróbuj, gdy nie jesz węglowodanów

To danie poleca Glukozowa Bogini. Wypróbuj, gdy nie jesz węglowodanów