Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak lepiej uczyć? Naukowcy i pedagodzy pod Wawelem

Magdalena Stokłosa
Wysłuchali sesji eksperckich, dostali materiały. Wyjeżdżają pełni zapału do pracy
Wysłuchali sesji eksperckich, dostali materiały. Wyjeżdżają pełni zapału do pracy Jan Hubrich
Ponad 300 dyrektorów szkół, nauczycieli, pracowników kuratoriów, urzędników odpowiedzialnych za oświatę i naukowców z Polski i zagranicy od soboty dyskutuje w Krakowie nad tym, co zrobić, aby polepszyć jakość edukacji. Uczestnicy konferencji przyznają zgodnie, że dużo się dowiedzieli, a nowe pomysły zamierzają wykorzystać w swoich placówkach.

Katarzyna Mitka, dyrektorka Szkoły Podstawowej w Sance (pow. krakowski), jest pod dużym wrażeniem sesji eksperckiej prof. Tony'ego Townsenda z uniwersytetu w Glasgow. Podczas swojego wystąpienia naukowiec przekonywał nauczycieli, że w czasie lekcji cały czas warto zadawać uczniom pytania. - Kiedy zastanawiasz się nad odpowiedzią, pobudzasz mózg do działania - argumentował. Postanowił to udowodnić i zadał uczestnikom zadanie do rozwiązania. Jego oczekiwania się potwierdziły: każdy ze słuchaczy się zaangażował, wszyscy z sobą współpracowali.

- Patrząc na to wystąpienie, cały czas miałam przed oczami swoją szkołę. Niby wydaje się oczywiste, że wiele zależy on nauczyciela, jednak niełatwo zmotywować uczniów. A profesor na kilku przykładach pokazał, jak młodych ludzi stymulować do nauki. Na pewno wykorzystam tę wiedzę - zapewnia Katarzyna Mitka.

Czytaj także:**Lipnica: Błąd językowy prezydenta Komorowskiego**

Agnieszkę Stefaniuk, dyrektorkę Zasadniczej Szkoły Zawodowej we Włodawie (woj. lubelskie), zaciekawiły informacje dotyczące koncepcji pracy szkoły, przekazywane przez dr Danutę Elsner. - Usystematyzowałam wiedzę na ten temat. Utwierdziłam się w tym, co robię dobrze, ale wiem też, co powinnam poprawić - mówi dyrektorka i przyznaje, że w swojej szkole ma wielu trudnych uczniów. Konferencja dała jej też wskazówki, jak mobilizować rodziców do rozwiązywania problemów młodzieży. - Dostałam materiały metodyczne. Przeczytam i ruszę do działania - deklaruje.

Bożena Krzyżanowska, dyrektorka Zespołu Szkół w Siemiatyczach (woj. podlaskie), szczególnie ceni sobie kontakt z zagranicznymi gośćmi i możliwość wymiany doświadczeń. - To dobrze, że możemy się dowiedzieć, jak oni rozwiązywali problemy, zamiast uczyć się na własnej skórze metodą prób i błędów - podkreśla dyrektorka. Najbardziej zainspirowała ją sesja dr. Marka Kaczmarzyka z Uniwersytetu Śląskiego, który mówił o znaczeniu ewolucji w procesie uczenia się i nauczania. - Zaciekawił mnie opis, jak prowadzić wykład, w jaki sposób tonować głos, tak aby mózg odbierał odpowiednie wrażenia - mówi Bożena Krzyżanowska.

Dla uczestników konferencji, poza wykładami, cenne były także rozmowy z kolegami z innych części kraju. Danuta Sawicka, dyrektorka III Liceum Ogólnokształcącego w Radomiu, zauważa, że w swojej 9-letniej pracy zawsze starała się być kreatywna. Ciągłe zmiany w oświacie i nadmiar papierkowej roboty ostudziły w niej jednak zapał.

- Ciągle wypełniamy jakieś papierki. Gdzieś w tym wszystkim gubi się edukacja - przyznaje. - Ta konferencja, rozmowy z innymi dyrektorami dały mi kopa, żebym znów zaczęła działać.
- Rozmowy z innymi nauczycielami, którzy borykają się z podobnymi problemami, były bezcenne. Podobnie jak sesje. Chciałabym, żeby w podobnych konferencjach mogli uczestniczyć wszyscy moi nauczyciele - mówi Beata Cichocka, dyrektorka Zespołu Szkół w Krównikach (Podkarpacie).

Polecamy w serwisie kryminalnamalopolska.pl: Kradł benzynę na angielskich numerach
Sportowetempo.pl. Najlepszy serwis sportowy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto