Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak KMK Bike sprawdza się po tygodniu działania?

Redakcja
Od 22 maja rowery miejskie można wypożyczać na trzech stacjach. Sprawdziliśmy, jakim zainteresowaniem cieszy się KMK Bike.

Na początek do dyspozycji jest łącznie 35 rowerów przy stacjach Wawel, Błonia i plac Wszystkich Świętych.

- Jesteśmy zadowoleni z rezultatów - mamy około 300 rejestracji w systemie, co daje kilka-kilkanaście wypożyczeń dziennie - komentuje Piotr Hamarnik z ZIKiTu. - System działa od kilku dni i nie można wymagać zbyt wiele - dodaje.

Rower dla turystów czy dla mieszkańców?

Kuszące wydaje się darmowe pierwsze 30 minut korzystania z systemu. To w pewnym sensie tłumaczy wybór tych a nie innych stacji, które zostały uruchomione w pierwszym etapie. - Musieliśmy wybrać jakieś stacje i padło na te trzy. Błonia, co zrozumiałe, ze względu na swój potencjał rekreacyjny, Wawel przez wzgląd na turystów, a pomiędzy nimi wypada plac Wszystkich Świętych - tłumaczy Hamarnik.

22 maja zadebiutował KMK Bike: nowy system wypożyczalni rowerów miejskich [poradnik, cennik]

Jednak nie wszyscy zgadzają się z tym wyborem, który zdecydowanie bardziej skupił się na ofercie dla turystów niż mieszkańców. Tym bardziej, że decyzja nie była poprzedzona szerszą konsultacją ze środowiskami rowerowymi i mieszkańcami. Brakuje na przykład stacji przy Bagateli. - Cieszymy się, że rower miejski wreszcie ruszył, a trzy stacje to lepiej niż nic - mówi Marta A. Shaw, rzeczniczka stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów. - Faktycznie wydaje się, że stacje przy Bagateli i Poczcie Głównej, które są dużymi punktami przesiadkowymi, mogłyby lepiej spełnić swoje zadanie. W Krakowie jest mnóstwo miejsc, gdzie najłatwiej i najszybciej dotrzeć rowerem i właśnie integracja komunikacji miejskiej z systemem KMK Bike powinna być priorytetem.

Co 30 minut

- Do końca czerwca chcemy uruchomić wszystkie 13 stacji. Prowadzimy rozmowy w sprawie przejęcia stacji w Podgórzu, ale wszystko wymaga czasu - mówi przedstawiciel ZIKiT-u. System stopniowo ma być rozbudowywany o kolejne stacje, jednak będzie to uzależnione od pozyskania sponsorów i dostępności środków gminy. Zasada jest prosta - stacje mają być oddalone od siebie maksymalnie o 30 minut jazdy, tak by można było zdążyć oddać rower w ramach darmowego wypożyczenia. Idea szczytna, szkoda tylko, że w związku z tym trudno nawet przewidywać, kiedy miejski rower zawita do dzielnic ościennych.

Miejski środek transportu

Zarząd podtrzymuje obietnice, że KMK Bike zostanie włączony do systemu komunikacji miejskiej i będzie darmowy dla posiadaczy biletów okresowego na wszystkie linie, zwanego sieciowym, ale jeszcze nie teraz.

- Ze względów technicznych musimy odłożyć w czasie to udogodnienie. Jednak jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, mamy nadzieję zdążyć z wdrożeniem jeszcze w te wakacje - zapewnia Hamarnik.

Choć system nie jest jeszcze zintegrowany z KKM, ZIKiT zdecydował się na uproszczenie cennika wypożyczeń.

Wypożyczenie od 0 do 30 minut  - 0 zł
Wypożyczenie od 31 do 60 minut  - 3 zł
Każda następna rozpoczęta godzina  - 3 zł

Zobacz inne materiały na MMKrakow.pl


Tak wygląda mural na Galerii Krakowskiej

Wyrusz śladami krakowskich emancypantek i odkryj rewolucyjny Kraków

Koncerty 2013 w Krakowie
Muzeum w komputerze? Czemu nie? [zdjęcia, wideo]
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto