Jak centra handlowe dbają o bezpieczeństwo klientów w dobie pandemii? Rozmawiamy z Markiem Ciszewskim dyrektorem Centrum Serenada

Materiał partnera zewnętrznego Centrum Serenada
- Pandemia sprawiła, że Polacy bardziej zadaniowo podchodzą do zakupów. Robimy jednak wszystko, aby nasi klienci czuli się maksymalnie spokojnie i komfortowo podczas wizyty w centrum handlowym. Pierwszy dzień po otwarciu jednak nas mile zaskoczył i upewnił w przekonaniu, że warto się starać - mówi Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Serenada w Krakowie.

Od 04 maja Centrum Serenada działa ponownie w poszerzonym zakresie. Nowe regulacje sanitarne postawiły przed zarządem obiektu wiele wyzwań. Jednym z nich jest zadbanie o jeszcze większe bezpieczeństwo klientów oraz pracowników sklepów. Bezpieczeństwo i komfort zakupów było jednak od zawsze stawiane w Centrum Serenada na pierwszym miejscu. O szeregu wyzwań jakie pandemia postawiła przed tą branżą opowiada Marek Ciszewski, dyrektor Centrum Serenada w Krakowie.

Czy powrót do nowej normalności po decyzji o otwarciu galerii handlowych był trudny?

Oczywiście, że tak. Musieliśmy przecież spełnić szereg zaleceń wydanych przez Ministerstwo Zdrowia w bardzo krótkim czasie. My jako Centrum Serenada postawiliśmy sobie poprzeczkę jeszcze wyżej, ponieważ zadecydowaliśmy się również na wprowadzenie dodatkowych rozwiązań tak, aby nasi klienci czuli się maksymalnie spokojnie i komfortowo podczas robienia zakupów. Pierwszy dzień po otwarciu jednak nas mile zaskoczył i upewnił w przekonaniu, że warto się starać.

W jaki sposób?

Szacowaliśmy, że liczba klientów zaraz po otwarciu będzie znacznie niższa niż ta, która okazała się w rzeczywistości. Oczywiście, zanim te wartości wrócą do stanu sprzed epidemii minie trochę czasu. Kolejne dni pokazują jednak, że odwiedza nas coraz więcej osób. W pierwszym tygodniu odnotowaliśmy spadek o blisko 50 proc. w tym wynosi on 25 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku. Zaczynamy więc powoli odrabiać straty.

W opinii publicznej krąży teza, która mówi o tym, że pandemia zmieniła sposób robienia zakupów przez Polaków. Podobno staliśmy się bardziej zadaniowi i kupujemy tylko to, po co przyszliśmy. Czy to nie wpłynie negatywnie na i tak już mocno nadwyrężoną kondycję galerii handlowych?

To prawda, my również zaobserwowaliśmy takie zjawisko, że klienci bardziej zadaniowo podchodzą do robienia zakupów. W mojej opinii ten trend będzie jednak krótkotrwały i nie zagrozi przyszłości galerii. Gdy sytuacja się ustabilizuje wrócą również nasze stare nawyki zakupowe. Proszę pamiętać, że centra handlowe to nie tylko sklepy.

To również miejsca do których przychodzimy spędzać czas.

Dokładnie, tak. Większość naszych klientów, przychodzi do nas nie tylko na zakupy, ale też do restauracji i kawiarni. Dla wielu osób, zwłaszcza młodych wizyta w centrum handlowym, jest więc sposobem na spędzanie wolnego czasu. Utrudnienia np. w postaci noszenia maseczek nie spowodują, że zrezygnujemy ze wszystkich swoich przyjemności. Ludzie potrzebują kontaktu z innymi. Pandemia nie sprawiła przecież, że nagle przestaliśmy być istotami społecznymi. Galerie handlowe dają nam możliwość wspólnego spędzania czasu wolnego na wiele sposobów. Dlaczego więc mielibyśmy z tego zrezygnować?

Wróćmy do kwestii bezpieczeństwa. Jakie zabezpieczenia swoim klientom zapewnia Centrum Serenada?

To bardzo długa lista. Po pierwsze należy zaznaczyć, że nasze centrum jest jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Krakowie. W związku z tym konstrukcyjne i funkcjonalne cechy budynku dają nam możliwości maksymalnego zapewnienia bezpieczeństwa kupującym. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom technologicznym w Serenadzie powietrze poddawane jest ciągłemu ruchowi i czterokrotnej wymianie w ciągu godziny. To z kolei powoduje, że zanieczyszczenia są rozpraszane, a docelowo usuwane zmniejszając tym samym zagrożenie zakażeniem. Na terenie całego obiektu rozmieściliśmy również szereg dozowników z płynem do dezynfekcji rąk. Obok rutynowego utrzymania czystości, które zawsze było naszym priorytetem raz na tydzień przeprowadzamy całodzienną dezynfekcję centrum metodami zamgławiania i oprysku. Uruchomiliśmy także specjalne patrole dezynfekujące, których zadaniem jest odkażaniem m.in. klamek, przycisków w windach czy też barierek. Szczególną uwagę przykładamy również dezynfekcji toalet, którą wykonujemy za pomocą lamp UV-C - eliminujących bakterie i wirusy. Czysta, schludna i zadbana toaleta to bowiem wizytówka tego typu obiektów. Dodatkowo za pomocą szeroko zakrojonej kampanii informacyjnej staramy się przypominać naszym klientom, by pamiętali o obowiązujących środkach ostrożności.

Na jednym z takich bilbordów informacyjnych zwracacie uwagę, że wbrew temu co, by się mogło wydawać duże przestrzenie centrum dają możliwość zorganizowania najbezpieczniejszych zakupów.

To prawda. Wymyśliliśmy tą kampanię, by ludzi uświadomić, że centra handlowe nie są niebezpieczne. Wręcz przeciwnie. Przestronne sklepy, które są znakiem rozpoznawczym galerii, pozwalają na zachowanie bezpiecznego dystansu między naszymi klientami. Na ulotkach i plakatach przypominamy również naszym klientom o obowiązującym reżimie sanitarnym.

Ile sklepów w Serenadzie nie zostało jeszcze otwartych?

Na 160 obiektów, zamkniętych jest nadal tylko kilka. Prowadzimy jednak negocjacje z najemcami, by wypracować jak najkorzystniejsze rozwiązanie zarówno dla nas jak i dla nich. Pandemia sprawiła, że ten rynek jest naprawdę trudny. Musimy więc wszyscy grać do jednej bramki, by dostosować się do nowej rzeczywistości.

Skuteczna wentylacja, duża przestrzeń, ponad 1100 miejsc parkingowych, profesjonalna dezynfekcja obiektu, zapewnienie wysokiej jakości środków ochrony osobistej, a także działania prewencyjne prowadzone przez dyrekcje, pozwala na uświadomienie sobie szeregu przewag Centrum Serenada nad ulicznymi placówkami handlowymi.

https://centrumserenada.pl/#!/

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Jak centra handlowe dbają o bezpieczeństwo klientów w dobie pandemii? Rozmawiamy z Markiem Ciszewskim dyrektorem Centrum Serenada - Dziennik Polski

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto