Droga S7 łączy Gdańsk z Rabką-Zdrój. Trasa z nad morza w góry przebiega również przez Warszawę, będąc zachodnią obwodnicą miasta. Obecnie budowa S7 trwa w kilku miejscach, m.in. w górach. Powstaje tam najbardziej spektakularny odcinek ekspresówki z licznymi wiaduktami i tunelami. W sumie niecałe 16 kilometrów drogi kosztuje prawie 2,5 miliarda złotych.
Najszybciej kierowcy pojadą odcinkiem Skomielna Biała - Rabka (5,2 km). Ten fragment trasy według drogowców ukończony był na przełomie lipca i sierpnia w przeszło 90 procentach. O tym, jak bardzo zaawansowane są prace świadczą zdjęcia lotnicze. Wiadukty na wspomnianej części nowej zakopianki są praktycznie gotowe, z dnia na dzień pojawiają się ostatnie warstwy asfaltu. Co ważne, kierowcy już teraz korzystają na znacznym odcinku z jednej nitki nowo powstałej trasy.
Do końca roku drogowcy powinni uporać się z pracami przy budowie odcinka pomiędzy Lubniem i Naprawą (7,6 km), który na chwilę obecną gotowy jest w około 80 procentach. Najdłużej kierowcy poczekają na środkowy odcinek nowej trasy pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą (2,9 km), którego kluczowym elementem jest ponad dwukilometrowy podwójny tunel. Do tej pory wydrążono 2/3 jego docelowej długości. Cały odcinek "tunelowy" gotowy jest według GDDKiA w 44 procentach.
Według terminów kontraktowych dwa skrajne odcinki powinny być gotowe jeszcze w tym roku. Drogowcy powinni zejść z budowy na przełomie października i listopada. Na tunel pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą jeszcze trochę poczekamy. Tam prace mają skończyć się w 2021 roku.
POLECAMY TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?