Ustawienie nowej konstrukcji wiaduktu to kolejny etap modernizacji trasy kolejowej E 30 z Rzeszowa do Krakowa. W maju 2014 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizowały pierwszą części wiaduktu kolejowego w Klęczanach. Modernizacja drugiego przęsła trwała 4 miesiące. Po przebudowie wiadukt wytrzyma większe obciążenia i pozwoli podwyższyć prędkości pociągów ze 120 km/h do160 km/h. Na inwestycji Polskich Linii Kolejowych korzystają także kierowcy. Nowe, dłuższe przęsła wiaduktu pozwoliły zwiększyć szerokość jezdni i zapewnić pas awaryjny.
- Stalowa konstrukcja wiaduktu waży ponad 220 ton i ma 64 metry długość. Przy jej ustawieniu pracowało 40 osób i specjalistyczny dźwig Herkules. Aby ograniczyć utrudnienia operację przeprowadzono w nocy z 8 na 9 kwietnia przy wstrzymanym ruchu drogowym, w przerwie pomiędzy kursowaniem pociągów. Sprawna i precyzyjna akcja zajęła niewiele ponad 3 godziny – mówi Wojciech Waś, kierownik kontraktu z PLK.
Modernizacja połączenia między Krakowem a Rzeszowem zakłada wymianę ponad 300 kilometrów torów i odnowę ponad 140 wiaduktów, mostów i estakad. Dzięki inwestycji pociągi pojadą 160 km/h. Skróci się czas podróży i podniesie poziom bezpieczeństwa. Wykonano już między innymi 195 km torów, 57 wiaduktów i mostów, 10 przejść podziemnych dla pieszych oraz 35 peronów.
Koszt modernizacji to około 3,4 mld zł, kwota dofinansowania z UE - około 2,3 mld zł.
________________________________________________________________________________________
Czytaj także: Nowy szynobus na podkarpackich torach [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?