Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Eksport sposobem na kryzys

Redakcja
Kryzys, który dotknął gospodarkę, motywuje firmy do dyskusji o możliwości poprawy sytuacji ekonomicznej. Dzisiaj rozmowy dotyczyły eksportu małopolskich produktów do Wielkiej Brytanii.

Konferencja przeznaczona była głównie dla firm sektora spożywczego i przemysłowego, przede wszystkim z Małopolski. Uczestnicy spotkana dyskutowali m.in. o tym, w jaki sposób przygotowywać i promować lokalne produkty, aby były one konkurencyjne na rynku brytyjskim. Porad o tym, jak poruszać się na rynku brytyjskim, udzielali m.in. przedstawiciele brytyjskich firm.

- Wiedza o rynku, kupcach i klientach jest kluczem do sukcesu. Aby zrozumieć klienta, musimy zrozumieć rynek. By produkt dobrze się sprzedawał musimy wiedzieć, jaką ma on  przewagę nad innymi propozycjami, jakie są jego wartości i własności. Motorem napędowym w sprzedaży towarów jest na pewno innowacyjność, czyli co nowego możemy zaoferować na rynku. By być tego świadomym, konieczne jest monitorowanie sytuacji rynkowej oraz  śledzenie bieżących informacji. Podsumowując: musimy myśleć globalnie, a działać lokalnie – powiedział  Adrian Rivers partner grupy - Brand Up.

O znaczeniu polskiej marki, jakości, oraz o naszych brakach w stosunku do zagranicznych rynków wypowiedział się wojewoda małopolski- Jerzy Miller:
- Nasz kraj otworzył się na gospodarkę globalną, ale ma jeszcze spore braki, jeśli chodzi o  gospodarkę lokalną. Brak wielu umiejętności nie może nam jednak przyćmić naszych atutów.  A do nich z pewnością należą atrakcyjne ceny polskich produktów, które są połączone z dobrą jakością.  Musimy być świadomi własnej marki i ją budować. Zagraniczne rynki zbytu są dla ludzi odważnych i dobrze przygotowanych.

Dla dobrej współpracy trzeba pamiętać o różnicach kulturowych..
- Zapoznawanie się i próba zrozumienia różnic kulturowych kraju, z którym chcemy    współpracować, z pewnością ją ułatwi. Początki są zawsze trudne – wiem to z własnego doświadczenia, kiedy przyjechałam do Polski 2 lata temu i zapoznawałem się z Waszą kulturą.  – powiedział Mark Smith, Dyrektor Zarządzający, Polski Personel Sp. z o.o

- Wchodząc na inny rynek, wkraczamy również do innej kultury  - dodała Katarzyna Warchał, przedstawicielka  firmy Brand Up. - Obecna sytuacja ekonomiczna zmusza nas do myślenia o tym: co robimy, jak to wykonujemy, w jakim celu i do kogo adresujemy. By myśleć o dalszej rozwijającej się przyszłości naszego biznesu musimy zobaczyć, jak wygląda nasza sytuacja na rynku i co mamy do zaoferowania. Dokładna analiza pomoże nam w podejmowaniu stosownych i słusznych decyzji - przyznała.

We współpracy nie możemy zapomnieć o dobrych relacjach. Jak powiedziała pierwsza sekretarz ambasady brytyjskiej – Liz Basing - kluczem do sukcesu jest otwartość.


Spotkanie „Budowanie marki - klucz do sukcesu. Współpraca handlowa z partnerem brytyjskim” zostało zorganizowane przez Brytyjsko-Polską Izbę Handlową oraz firmę doradczą Brand Up.




emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto