Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dworzec Jaworzno Szczakowa: trwa remont peronów ZDJĘCIA

TOS
Dworzec Jaworzno Szczakowa. Praca wre na dworcu kolejowym w Szczakowej. Aktualnie trwa tam remont m.in. peronów i prowadzącego na nie przejścia podziemnego. To element niekończącej się modernizacji trasy kolejowej łączącej Kraków z Katowicami.

Tym razem kolejarze zapowiadają, że w 2020 roku, kiedy wszystkie prace na torach się zakończą, czas przejazdu pociągiem między Katowicami a Krakowem wyniesie zaledwie godzinę, a nie prawie dwie godziny i dziesięć minut jak dzisiaj.

- Po modernizacji obsługa podróżnych będzie odbywała się na peronach nr 2 i 3. Peron przy budynku dworcowym ulegnie likwidacji (na czas remontu to z niego odjeżdżają pociągi do Krakowa - red.). Dojście na perony zapewni przejście pod torami będące obecnie w przebudowie, które zostanie wyposażone w dwie windy (od strony miasta i na peronie nr 2). Peron nr 3 będzie wyposażony w platformę przyschodową. Modernizacja stacji nie obejmuje budynku dworca. Miasto Jaworzno przygotowuje się do przebudowy placu przed dworcem kolejowym. Powstanie tu Miejskie Centrum Integracji Transportu Szczakowa. Zakończenie wszystkich prac na stacji Jaworzno Szczakowa planujemy do końca 2018 roku - informuje Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP PLK.

Jedynym w pełni wyremontowanym odcinkiem trasy kolejowej Kraków - Katowice jest dzisiaj odcinek z Sosnowca Jęzora do Jaworzna Szczakowej. Aktualnie prace toczą się na odcinkach między Szczakową a Trzebinią, między Krzeszowicami a stacją Kraków Mydlniki oraz między Mydlnikami a Krakowem Głównym Towarowym. W ubiegłym tygodniu PKP PLK podpisały umowę na prace remontowe na odcinku między Trzebinią a Krzeszowicami. Krzeszowice na linii z Krakowa do Katowic. Ich efektem będą krótsze podróże i wyższy komfort obsługi pasażerów na peronach w Trzebini, Dulowej, Woli Filipowskiej i Krzeszowicach. Zwiększy się również poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym na międzynarodowej trasie E 30.

- Podpisana umowa gwarantuje, że szybsze i wygodniejsze staną się również podróże z Krakowa w stronę Katowic. Efektem prac między stolicami województwa małopolskiego i śląskiego będzie krótszy o około godzinę czas przejazdu pociągów, oczekiwany komfort obsługi podróżnych, a także wyższy poziom bezpieczeństwa - powiedział obecny podczas podpisania umowy minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Modernizacją wspomnianego odcinka zajmie się konsorcjum firm Torpol SA (lider) i Budimex SA. Wartość podpisanej umowy wynosi 596 720 898,00 zł netto. Jak informuje PKP PLK, zakończenie prac na linii E30 Kraków - Katowice planowane jest w drugiej połowie 2020 r. Szacowana wartość projektu na trasie Katowice - Kraków to 2,3 mld zł, a wsparcie unijne to 80 proc. wartości projektu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na jaworzno.naszemiasto.pl Nasze Miasto