Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Duże zmiany na stacji PKP. Za rok jej nie poznamy [zdjęcia]

Leszek Kalinowski
Od wydłużenia pierwszego peronu zaczęła się modernizacja stacji kolejowej. Roboty potrwają rok. Ale podróżujemy bez przeszkód.

- Miał ruszyć remont dworca PKP i co? Mamy lipiec i nic się nie dzieje! - dzwonił do nas pan Stefan, nasz stały Czytelnik.
Poszliśmy sprawdzić. Na pierwszy rzut oka rzeczywiście nie widać, by rozpoczęła się modernizacja. Ale idąc do końca peronu - w stronę dworca PKS - zauważamy koparki, samochody ciężarowe i pracowników... Remont rozpoczął się więc od wydłużenia peronu nr 1. Dzięki temu faktycznie powstanie nowy peron oznaczony 1A. Zapewni on dodatkową obsługę pociągów. Tym samym łatwiej będzie w przyszłości połączyć dworzec PKS z PKP, a taka koncepcja, jak podkreśla radny Kazimierz Łatwiński, ciągle obowiązuje (Zintegrowane Centrum Komunikacyjne - Zielona Góra Główna).
- Komunikacja na stacji będzie wygodniejsza dla wszystkich, bo przebudowane zostanie podziemne przejście między peronami 1 a 2. Dodatkowo pojawią się tam dwie windy dla niepełnosprawnych - informuje Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Dzięki temu dworzec w Zielonej Górze będzie miał taki standard, jaki wprowadza PLK na wszystkich stacjach kolejowych.
Prace obejmują także przebudowę układu torowego stacji, czyli usprawnienie kursowania pociągów. Wymienione zostaną podkłady i szyny oraz rozjazdy. Na stacji zostanie zainstalowany nowy system informacji podróżnych.
W ramach zadania wyremontowany będzie wiadukt nad ulicą Batorego oraz przejazd kolejowy na ulicy Zagłoby. Pozwoli to na przeniesienie manewrów składów pasażerskich na wschodnią stronę stacji (w stronę Przylepu) i ograniczenie zamykania przejazdu kolejowo – drogowego.
- Czy w związku z modernizacją będą jakieś przerwy w kursowaniu pociągów? - pytają Czytelnicy.
Z. Wolny, odpowiada, że perony i tory będą remontowane sukcesywnie, bez wstrzymywania ruchu kolejowego. Wykonawca wprowadzi niezbędne zabezpieczenie i oznakowanie terenu.

Prace zakończą się latem przyszłego roku. Koszt wynosi 24,1 mln zł (brutto). Wykonawcą jest firma ZUE S.A. z Krakowa. Zadanie jest prowadzone w ramach modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Szczecina - tzw. Odrzanki.

______________________________

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto