MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Czekanie na tunel

Nit
Tu będą się zaczynać budynki Nowego Miasta. Do lipca ma się zakończyć rozbiórka starego dworca PKS<p>
Fot. Jacek KOZIOŁ
Tu będą się zaczynać budynki Nowego Miasta. Do lipca ma się zakończyć rozbiórka starego dworca PKS<p> Fot. Jacek KOZIOŁ
Wojewoda małopolski wydał pozwolenie na budowę obiektów Nowego Miasta czyli centrum handlowo-usługowo-biurowego, które ma powstać koło dworca PKP w Krakowie. Budowa jednak ruszy dopiero w październiku.

Wojewoda małopolski wydał pozwolenie na budowę obiektów Nowego Miasta czyli centrum handlowo-usługowo-biurowego, które ma powstać koło dworca PKP w Krakowie. Budowa jednak ruszy dopiero w październiku. Warunkiem jej rozpoczęcia jest wydrążenie tunelu tramwajowego, na którym posadowione zostaną budynki Nowego Miasta.

Według pierwotnych założeń budowa kompleksu miała ruszyć już w lipcu, a turecka firma Güris zobowiązała się do realizacji odcinka tunelu do połowy września tego roku. Ciągle jednak trwają rozmowy między inwestorem Nowego Miasta - niemiecką firmą ECE i amerykańską Tishman Speyer Properties dotyczące parametrów technicznych tunelu.

- Na stropie tunelu posadowiony zostanie duży budynek. Tunel musi wytrzymać to obciążenie - wyjaśniał Bartosz Puzdrowski, dyrektor ECE ds. projektu Nowe Miasto.

Zaprzeczył spekulacjom, że spółka ECE i TSP, w razie spóźnień tureckiego wykonawcy szybkiego tramwaju, rozważa wykonanie odcinka tunelu przebiegającego pod Nowym Miastem.

Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski zapewnił na wczorajszej konferencji prasowej, że umowy między gminą a firmą Güris są ubezpieczone i zawierają gwarancje finansowe na wypadek spóźnień wykonawcy tunelu.

Ten jeszcze nie ropoczął prac, mimo iż pozwolenia na realizację tunelu i to z rygorem natychmiastowej wykonalności wydane zostały jeszcze w marcu.

Według Elżbiety Gabryś, zastępcy dyrektora wydziału rozwoju regionalnego w urzędzie wojewódzkim pozwolenie budowlane dla Nowego Miasta obejmuje budynki wraz z ciągami pieszymi, parkingiem dla samochodów osobowych oraz przebudową placu kolejowego przy obecnym dworcu PKP. Łączna powierzchnia I etapu inwestycji wynosi 129 tys. metów kw., a kubatura - 640 tys. metrów sześc. W II etapie ma powstać centrum biurowe, na razie jednak nie jest znany termin jego realizacji, nie ma też decyzji o warunkach zabudowy.

Marek Borkowski z biura Asymetria przypomniał, że elewacja budynku Nowego Miasta od strony Pawiej będzie miała prawie pół kilometra długości. Na wysokości obecnej ulicy Kurniki ulokowane zostanie wejście z wieżą zegarową do klimatyzowanej hali dworcowej, skąd będzie można dostać się m.in. do nowego dworca autobusowego przy Bosackiej. Szklaną elewację od strony placu kolejowego rozświetlą specjalne tubusy. Tu znajdzie się wejście do dwóch pasaży handlowych połączonych także z halą dworca PKP.

W narożniku placu kolejowego, między kompleksem nowego Miasta a Pawią ma powstać hotel. Ciągle trwają rozmowy z potencjalnym inwestorem.

- Budowa hotelu potrwa połowę krócej, niż obiektów Nowego Miasta. Inwestor może więc być znany mniej więcej w połowie przyszłego roku - wjaśniał Witold Pasek, rzecznik prasowy projektu Nowe Miasto.

Zgodnie z wczorajszymi deklaracjami przedstawicieli ECE i TSP obiekty nowego Miasta zostaną oddane do użytku w trzecim kwartale 2006 roku. Koszt tej inwestycji to 250 mln euro. Na razie nie są znane proporcje udziałów ECE i TSP w spółce jaką powołały obie firmy do realizacji Nowego Miasta. Nadal trwają negocjacje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto