Gwiazdą wieczoru była Michaela Selinger (Ariodante), znana ze scen wiedeńskich i niemieckich, powracająca do CC (po ubiegłorocznej roli Dejaniry w oratorium Hercules) i ponownie uwodząca wyjątkową ekspresją.
Jej fantastyczną partnerką okazała się młoda sopranistka Natalia Kawałek (Ginevra), debiutująca w tak znaczącej produkcji – odkrycie zorganizowanych przez CC otwartych przesłuchań wokalistów. Partię zdradzieckiego Polinessa wykonał znakomity Piotr Olech, wiernego Lurcania Karol Kozłowski, a damy dworu Dalindy – Justyna Ilnicka.
Nowy sezon to jednak nie tylko radio, które z taką uwagą śledzi dokonania Capelli – to także kolejne wielkie koncerty, ruszające już od początku miesiąca. 1 XI tradycyjnie Requiem Mozarta, tym razem uzupełnione drobnym, a pełnym uroku Salve Regina Schuberta (dyr. Jan Tomasz Adamus), następnie inwentaryzacja w diabelskim domu, czyli przegląd wczesnych, przedklasycznych symfonii, z intrygującym dziełem Boccheriniego, a pod kierunkiem Alessandra Moccii (8 XI), jednej z gwiazd regularnie współpracujących z Capellą (koncertmistrza i solisty L'Orchestre des Champs-Elysées Philippe'a Herreweghe).
W kolejnym koncercie słuchać będziemy angielskiego renesansu – muzyki epoki królowej Elżbiety I i Szekspira, prowadzonej przez mistrza tego repertuaru, Andrew Parrotta (15 XI), wreszcie wczesnych oratoriów włoskich i francuskich (Carissimi i Charpentier), pod kierunkiem Marka Toporowskiego (22 XI), w grudniu zaś długo oczekiwane późnobarokowe oratorium – najsłynniejsze i najbardziej uwielbiane w dziejach: Mesjasz Haendla (9 XII); poprowadzi go Jan Tomasz Adamus.
Cóż dodać... Zapraszamy!
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?