Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa Trasy Łagiewnickiej. Błoto jest problemem [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trasa Łagiewnicka w Krakowie
Dzięki łagodnej zimie wykonawca Trasy Łagiewnickiej może prowadzić prace na całym placu budowy. W rejonie Ruczaju trwa wykonywanie ścian i stropów tuneli, którymi będzie biegła nowa droga. Na węźle zakopiańskim prace skupiają się na korekcie przebiegu rzeki Wilgi. W tunelu na Białych Morzach trwa wykonywanie torowiska, zaś przy ul. Turowicza ekipy drążą tunel pod jezdnią. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postęp prac na budowie trasy.

WIDEO: Trzy Szybkie

Drogowcy przyznają, że lekka zima spowodowała, iż w związku z opadami deszczu głównym problemem są zanieczyszczenia okolicznych ulic, którymi jeżdżą pojazdy budowy. W spółce Trasa Łagiewnicka zapewniają, że zanieczyszczenia są na bieżąco usuwane.

Prace budowlane w rejonie ul. Ruczaj koncentrują się na budowie tuneli, zarówno na odcinku pomiędzy ulicami Grota Roweckiego i Pszczelną oraz pomiędzy ulicami Turonia i Zakopiańską.

Natomiast roboty w rejonie ul. Zakopiańskiej polegają obecnie na dokończeniu budowy nowego koryta rzeki Wilgi. - Ma ono być gotowe na przełomie lutego i marca. W tym terminie wykonawcy chcą przełożyć dotychczasowy bieg Wilgi pod ul. Zakopiańską do nowego koryta - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Przełożenie rzeki jest konieczne, by kontynuować budowę kolejnego z tuneli Trasy Łagiewnickiej, który częściowo zaplanowano w miejscu, gdzie obecnie Wilga płynie starym korytem.

Pod ulicami Turowicza i Herberta trwa wydobywanie ziemi spod ramy kolejnego tunelu.

- Istotnym elementem dla mieszkańców będzie zakończenie realizacji w połowie roku przebudowy linii tramwajowej na odcinku Łagiewniki - Borek Fałęcki. Obecnie ta linia przebiega jednotorowo w układzie mijankowym. Do lipca planujemy zakończyć budowę drugiego toru i wtedy ruch tramwajowy będzie się odbywał już normalnie po dwóch torach - mówi Krzysztof Migdał.

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km ma przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.
Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt inwestycji to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Tunele Trasy Łagiewnickiej:
- pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta – ok. 200 m
- dwa w rejonie Białych Mórz, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II – tunel drogowy i biegnący obok niego
tunel tramwajowy będą mieć długość ponad 600 m każdy
- pod ul. Zakopiańską – ok. 60 m
- od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową – ponad 500 m
- pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i ul. 8 Pułku Ułanów – ok. 22 m
- pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj – ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Budowa Trasy Łagiewnickiej. Błoto jest problemem [ZDJĘCIA] - Dziennik Polski

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto