Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa S7 na północ od Krakowa, na odcinku Miechów-Szczepanowice. Powoli, ale do celu

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miechów - Szczepanowice GDDKiA podpisała z konsorcjum: FABE POLSKA (lider) i „SP” SINE MIDAS STROY (partner) w lutym 2021 r. Wykonawca przygotował projekt i 8 grudnia 2021 r. złożył wniosek do wojewody o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wojewoda wydał tę decyzję 16 września 2022 r., a plac budowy został przekazany wykonawcy 20 września. W ramach inwestycji wybudowany zostanie ciąg główny S7 o długości ok. 5,3 km.
Umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Miechów - Szczepanowice GDDKiA podpisała z konsorcjum: FABE POLSKA (lider) i „SP” SINE MIDAS STROY (partner) w lutym 2021 r. Wykonawca przygotował projekt i 8 grudnia 2021 r. złożył wniosek do wojewody o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wojewoda wydał tę decyzję 16 września 2022 r., a plac budowy został przekazany wykonawcy 20 września. W ramach inwestycji wybudowany zostanie ciąg główny S7 o długości ok. 5,3 km. GDDKiA
Budowana droga ekspresowa S7 Miechów - Szczepanowice trwa. To najmniej zaawansowany odcinek na S7 od Krakowa do granicy z województwem świętokrzyskim. Postęp prac ocenia się na 16 proc. Trwają roboty ziemne, powoli wyłania się zarys przyszłej drogi. Prace trwają też na odcinkach Widoma-Kraków i Moczydło-Miechów.

Droga ekspresowa S7 między Krakowem a granicą województwa świętokrzyskiego będzie pełniła funkcję obwodnicy dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Skomunikowana będzie z siecią innych dróg poprzez osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, węzeł zespolony Kraków Mistrzejowice oraz węzeł zespolony Kraków Grębałów. Na węźle Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, która będzie stanowić Północną Obwodnicę Krakowa. Oddawanie do użytku S7 na północ od Krakowa będzie zapewne następować etapami w latach 2023-2024.

Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju.

Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obszarów miejskich poprzez budowę drogi ekspresowej jest korzystne dla obszarów miejskich, ponieważ ruch tranzytowy dezorganizuje i zakłóca życie mieszkańców. Powoduje bardzo znaczną uciążliwość dla mieszkańców w postaci wypadków, hałasu, spalin i wibracji. Nakładając się na ruch miejski prowadzi on do poważnego zatłoczenia ulic. Tranzyt przez miasto prowadzi do powstawania wąskich gardeł na sieci dróg krajowych, zmniejszając przepustowość tej sieci. Poprowadzenie ruchu poprzez nowo wybudowaną drogę ekspresową pozwoli uzyskać znacznie większe korzyści dla użytkowników i środowiska niż pozostawienie ruchu na dotychczasowym przebiegu.

Zastosowanie ekranów akustycznych w celu zabezpieczenia terenów mieszkalnych narażonych na zwiększoną emisję hałasu powinno w znacznej części wyeliminować uciążliwości akustyczne spowodowane poprowadzeniem drogi ekspresowej.

Dla kierowców przejazd przez drogą ekspresową będzie korzystny ze względu na skrócenie czasu przejazdu i podniesienie bezpieczeństwa na drodze poprzez zmniejszenie liczby skrzyżowań i zlikwidowanie bezpośrednich wjazdów na drogę z pól i posesji.

Uspokojenie ruchu w miejscowościach podniesie komfort mieszkańców i zwiększy ich bezpieczeństwo.

Nie będzie chipów w mózgu. Kolejna klęska Muska?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Budowa S7 na północ od Krakowa, na odcinku Miechów-Szczepanowice. Powoli, ale do celu - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto