Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie. Sprawdź postęp prac [ZDJĘCIA]

red.
Budowa łącznicy kolejowej Zabłocie-Krzemionki
Budowa łącznicy kolejowej Zabłocie-Krzemionki zablocie-krzemionki.pl
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki przebiega sprawnie. Po okresie związanym ze Światowymi Dniami Młodzieży budowlańcy wrócili na teren budowy a zmiany w rosnącej inwestycji można oglądać niemal każdego dnia.

Do tej pory na łącznicy kolejowej wybudowano między innymi 27 z 30 wysokich na 8-15 metrów filarów, na których zamontowano 18 stalowych przęseł estakad oraz przebudowano 1,5 km torów kolejowych. Wybudowano nowy przystanek Krzemionki pomiędzy stacjami Kraków Bonarka a Kraków Płaszów. Równolegle trwają prace przy budowie przejść podziemnych na Zabłociu i Krzemionkach.

Obecnie w trakcie montażu są dwa najdłuższe przęsła (78 i 81 metrów) nad skrzyżowaniem ul. Powstańców Śląskich, Wielickiej, Powstańców Wielkopolskich i Limanowskiego.

Dla inwestycji wykorzystanych będzie w sumie : 3,1 tys. ton stali zbrojeniowej, 6,7 tys. ton stali konstrukcyjnej, 25,5 tys. ton betonu.

Najbardziej efektowne prace planowane są na dwie najbliższe noce, gdy potężny dźwig zamontuje przęsła estakad nad torowiskiem tramwajowym.

Aktualnie zaawansowanie prac wynosi ponad ponad 40 procent, na budowie pracuje średnio około 200 osób. Zakończenie budowy łącznicy kolejowej planowane jest w czwartym kwartale przyszłego roku.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych, tj. budowy łącznicy kolejowej, łączącej przystanki Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki, możliwy będzie szybszy i bezpośredni przejazd pociągiem z Krakowa Głównego do stacji Kraków Bonarka i dalej do Skawiny, Zakopanego oraz Oświęcimia. Łącznica zwiększy też dostępność z Centrum Krakowa do linii kolejowej – będą komfortowe przystanki (Kraków Zabłocie, Kraków Krzemionki). Pasażerowie będą mieli również zapewnioną możliwość dogodnej przesiadki w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, będą mogli szybko i sprawnie zmieniać środek transportu - z kolei na komunikację miejską i odwrotnie.
Wartość robót budowlanych: 257 978 744,89 PLN (brutto).

Wykonawca, konsorcjum firm: Budimex S.A. (lider) oraz Ferrovial Agroman S.A. (partner).

"Wolne dni w roku szkolnym 2016/2017"

źródło: naszemiasto.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto