Zobacz inne materiały Użytkownika bd
Tramwaje w Krakowie to temat rzeka, a ja chcę im poświęcić tylko parę zdań. Jak wszędzie, sieć tramwajową budowano u nas etapami. To normalny system rozwoju linii, które zostają wydłużane wraz z rozwojem miasta.
Tak było i z torowiskiem do Borku Fałęckiego. Wszystko zaczęło się od III mostu na Wiśle, którym tramwaje kursowały do Podgórza. W roku 1925 przedłużono torowisko dla ówczesnej linii nr 6. Tory ułożono na ulicy Kalwaryjskiej i od tego czasu tramwaje kursowały aż do Zakładu Przyrodoleczniczego Matecznego, czyli w okolice ulicy Rzemieślniczej. W roku 1938 linia nr 3 pojechała już do Łagiewnik.
Do przedłużenia linii z Łagiewnik do Borku Fałęckiego doszło w roku 1949. Był to jednak tylko jednotorowy odcinek - do Borku dojeżdżała z Bronowic linia nr 8. Była to ówcześnie najdłuższa linia tramwajowa w Krakowie (rok 1950). Drugi tor uzupełniono w roku 1974 i jednocześnie zlikwidowano ostatnią, jednotorową linię w mieście. Później nastąpiła jeszcze drobna korekta torów w okolicach pętli Borkowskiej.
W obecnej chwili do pętli dojeżdżają tramwaje linii 8,19,22 i 24. Linię nr 8 obsługują tramwaje typu NGT 6, linię nr 19 - GT8S, linię 22 - E1, C3, a linię 24 - GT-6. Dojeżdża tutaj także sporo linii autobusowych, przez co pętla stała się ważnym centrum przesiadkowym. Do tekstu dołączam kilka fotek tramwajów stojących na pętli, jak i z niej wyjeżdżających.
Zobacz na MM:Wywiady | Serwis motoryzacyjny | Photo Day - plenery fotograficzne | Blogi | Zdrowie i uroda | Konkursy MM | MoDO | Inwestycje | Recenzje | Rowery |
META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?