Przystanek kolejowy Opoczno Południe otwarto 14 grudnia 2014 roku dzięki wieloletnim staraniom i zabiegom władz miasta i parlamentarzystów.
Wybudowany trzystumetrowy peron umożliwił poprawę dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców Opoczna i powiatu. Brak drugiego peronu mocno ogranicza jednak funkcjonalność stacji, szczególnie na linii dużych prędkości, jaką ma się stać Centralna Magistrala Kolejowa.
Nowy peron zewnętrzny wybudowany zostanie przy torze nr 3. Będą się przy nim zatrzymywać składy wielkopojemne, dlatego peron ma mieć aż 300 metrów długości. Na wyposażeniu peronu będą wiaty, kosze, ławki, tablice informacyjne, gabloty i oznakowanie dotykowe. Co bardzo istotne, istniejąca infrastruktura (most masywny) zostanie kompleksowo przebudowana na przejście dla pieszych.
W rozkładzie jazdy na 2017 rok na stacji będzie się zatrzymywać 30 pociągów na dobę.
Jak podaje Rynek Kolejowy, firmy uczestniczące w przetargu będą musiały uwzględnić w wycenie rozbiórkę nastawni i budowę nowej. W przyszłości, po uruchomieniu Lokalnego Centrum Sterowania, będzie ona bezobsługowa. Przewidziano też roboty w branży sterowania ruchem, teletechnicznej i w zakresie sieci trakcyjnej.
PKP PLK szacuje, że inwestycja zamknie się w kwocie 88 milionów złotych. Na jej realizację wraz z projektowaniem wykonawca będzie miał czas aż do końca listopada 2019 roku.
Otwarcia przystanku można się zatem spodziewać na początku rozkładu jazdy 2019/2020.
Drugi peron budowany też będzie na stacji Włoszczowa Północ. Ma powstać do końca maja 2018 roku
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?