Wydaje ci się, że umiesz jeździć? Sprawdź!
- Jesteśmy głęboko przekonani, że możliwe jest jednocześne zwiększenie przepustowości ulicy, zwiększenie liczby miejsc parkingowych, dodanie mnóstwa zieleni, wygodnych dróg rowerowych i szerokich chodników - przekonują na swojej stronie inicjatorzy projektu "Aleja Mogilska".
Nowa Aleja Mogilska
Jak ma wyglądać nowa Mogilska? Według założeń, na obecnej szerokości ulicy ma się zmieścić zielone torowisko tramwajowe, dwa pasy dla kierowców (po jednym w każdym kierunku), miejsca parkingowe, ścieżka rowerowa i chodniki.
Według Stowarzyszenia Przestrzeń-Ludzie-Miasto, 31,5 metra szerokości ulicy należy podzielić zgodnie z zasadami zrównoważonego transportu, aby było miejsce dla:
- użytkowników komunikacji zbiorowej (centralnie położony pas tramwajowy o szerokości 7,5 m),
- kierowców (dwa pasy ruchu o szerokości około 3 metry każdy plus dwa pasy do parkowania o szerokości 2,5 m każdy),
- rowerzystów (dwukierunkowa droga rowerowa o szerokości 2,5 m, umiejscowiona po północnej stronie ulicy),
- pieszych (chodniki o szerokości około 4 m).
Z dwóch pasów zrobi się jeden. Nie będzie korków?
Najbardziej rewolucyjną zmianą w projekcie Aleja Mogilska jest zwężenie ulicy z dwóch do jednego pasa w każdym kierunku. Inicjatorzy akcji przekonują jednak, że taka zmiana na ruch samochodowy wpłynie... pozytywnie. - Dodatkowe pasy ruchu wcale nie muszą zwiększać przepustowości ulicy. Ba! Z badań wynika niezbicie, że paradoksalnie mogą niejednokrotnie powodować nawet spowolnienie ruchu samochodowego, gdyż dodatkowa przepustowość nowych pasów przyciąga kierowców, którzy normalnie skorzystaliby z innej trasy - czytamy na stronie internetowej projektu.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?