Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

38 mln zł od rządu na budowę linii tramwajowej do Górki Narodowej w ramach przygotowań do igrzysk europejskich

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
38 mln zł przeznacza rząd RP na dofinansowanie budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej w ramach środków przeznaczonych na przygotowanie III Igrzysk Europejskich.
38 mln zł przeznacza rząd RP na dofinansowanie budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej w ramach środków przeznaczonych na przygotowanie III Igrzysk Europejskich. ZIM Kraków
38 mln zł przeznacza rząd RP na dofinansowanie budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej w ramach środków przeznaczonych na przygotowanie III Igrzysk Europejskich.

- Zgodnie z podpisanym niedawno aneksem do umowy dotacyjnej z gminą Kraków, w tym roku na dofinansowanie budowy linii do Górki Narodowej zostanie przeznaczone 35,4 mln zł, a w 2023 roku – 2,68 mln zł - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich.

Środki igrzyskowe będą przeznaczone m.in. na przebudowę podstacji trakcyjnej „Prądnicka”, wraz z wyposażeniem elektroenergetycznym oraz realizacja kabli zasilających i powrotnych sieci trakcyjnej. Pieniądze na przygotowanie igrzysk zasilą także część drogową inwestycji. Dofinansowana zostanie budowa kilku odcinków ulic, m.in. od Fieldorfa Nila do Opolskiej, od Opolskiej do Pachońskiego, nowy odcinek ul. Pachońskiego czy łącznik Słomczyńskiego – Kuźnicy Kołłątajowskiej. Środki z tego przedsięwzięcia zasila też budowę tunelu drogowego wzdłuż Opolskiej.

Łącznie budowa linii tramwajowej uzyska rządowe dofinansowanie w ramach przygotować do III Igrzysk Europejskich (odbędą się w Krakowie i Małopolsce na przełomie czerwca i lipca 2023 r.) w wysokości 38 mln zł. Dzięki temu wartość środków zewnętrznych na to zadanie wraz z dotacją unijną w wysokości ok. 184 mln zł wyniesie ogółem 222 mln zł.

Przypomnijmy, że budowa linii KST do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride.

W ramach zadania budowanych jest 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Powstaje też tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej.

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej to także 6,3 km ścieżek rowerów i ciągów pieszo-rowerowych oraz ekrany akustyczne tam gdzie jest to konieczne dla zapewnienia komfortu mieszkańców,

Podstawowym celem inwestycji jest zapewnienie dogodnego połączenia tramwajowego dla tysięcy mieszkańców północy Krakowa, pozbawionych dotychczas takiego szybkiego środka transportu. Dojazd tramwajem do śródmieścia potrwa nieco ponad 20 minut. Nowy układ drogowy, który powstaje w ramach zadania ma natomiast uporządkować ruch samochodowy w tej części Krakowa.

Wyższy podatek od nieruchomości od 2023 roku

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: 38 mln zł od rządu na budowę linii tramwajowej do Górki Narodowej w ramach przygotowań do igrzysk europejskich - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto