Kupujesz - masz swoje prawa. Nie daj się oszukać w sklepie!
Konsument europejski na równych prawach
Zakaz geolokalizacji, wprowadzony w końcówce 2018 roku jako Rozporządzenie Parlamentu Unii Europejskiej i Radu Unii Europejskiej miał ukrócić precedens dyskryminacji i ograniczenia możliwości korzystania z usług sklepów internetowych klientom. Co udało się osiągnąć?
- przedsiębiorcy nie mogą odmówić sprzedaży czy dostępu do swojej strony internetowej potencjalnym klientom innego kraju UE.
- firmy nie mogą automatycznie przekierowywać klientów stronę internetową w wybranej wersji językowej , be uzyskania zgody na takie działanie.
- przedsiębiorca nie ma prawa do stosowanie formularzy, które uniemożliwiają wprowadzania danych osobom z innych krajów UE.
Zakaz geolokalizacji nie sprawił, że ceny w UE stały się jednolite. W dalszym ciągu obywatele krajów za te same produkty i usługi mogą płacić odpowiednio mniej lub więcej w przeliczeniu na lokalną walutę. Sklepy nie mają też obowiązku realizacji przesyłki do wszystkich krajów UE.