MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Kontrakt dla Wojasa

(RTK)
WIESŁAW WOJAS  zapewnia, że jego firma jest ważnym ogniwem  w konsorcjum realizującym kontrakt dla wojska  fot. Archiwum
WIESŁAW WOJAS zapewnia, że jego firma jest ważnym ogniwem w konsorcjum realizującym kontrakt dla wojska fot. Archiwum
Ponad 20 tys. par obuwia trekingowego z wodoszczelną membraną dla naszych wyspecjalizowanych służb wojskowych, wyprodukują Zakłady Wojas w Nowym Targu. Już wynegocjowana umowa zostanie formalnie podpisana w tym tygodniu.

Ponad 20 tys. par obuwia trekingowego z wodoszczelną membraną dla naszych wyspecjalizowanych służb wojskowych, wyprodukują Zakłady Wojas w Nowym Targu. Już wynegocjowana umowa zostanie formalnie podpisana w tym tygodniu.

To drugi sukces firmy w ostatnich dniach. W zeszłym tygodniu zapadła decyzja, że konsorcjum z udziałem Wojasa, na którego czele stoi lubelska firma Protektor, dostarczy wojsku 306 tys. par standardowych trzewików za 67,8 mln zł. Obie umowy mają być zrealizowane w ciągu najbliższych dwóch lat.

But butowi nierówny
- Nie jest to dla nas zamówienie o kluczowym znaczeniu - mówi prezes Wiesław Wojas. Ten pierwszy kontrakt to około 5-8 proc. naszej produkcji. W przypadku zlecenia drugiego, to też niewiele, bo w konsorcjum uczestniczy wiele firm, wtym tak znane jak stojący na jego czele, lubelski Protektor, spółdzielnia im. Kilińskiego, czy Armex zGoszczyny. W każdym razie z naszym nowotarskim sąsiadem, firmą Demar, jesteśmy ważnym ogniwem tego kontraktu.
Jeśli nawet zlecenie dla wojska nie ma dla przedsiębiorstwa znaczenia kluczowego, to na pewno stabilizuje produkcję, a ponadto buduje prestiż firmy i umacnia jej obecność na rynku obuwia specjalistycznego o najwyższej jakości.

Sposób na Chiny
Jakość to zresztą podstawowy sposób na rynkowe kłopoty, które przeżywa od lat cała branża. W sklepach wielkich sieci można kupić buty z Chin za 20-30 zł. Choć to z reguły obuwie "jednorazowego użytku", stanowi poważną konkurencję dla polskich producentów. Ceną nie możemy konkurować z chińskimi wyrobami, rozśmieszać mogą też tylko zapowiedzi Komisji Europejskiej, która ma zamiar wprowadzić 20 proc. cło na buty zAzji. Na dodatek spod ceł wyłączone ma być obuwie mniejszych rozmiarów i sportowe. To określenie samo w sobie jest nieostre i pod hasłem "sportowe" można sprzedawać wszystko.

Budowanie marki
Jedyny sposób na Chiny to jakość i sprawny system dystrybucji. Wojas dysponuje siecią 55 sklepów w całej Polsce, zatrudniającą około 200 osób. Takie salony, sprzedające też obuwie damskie inych polskich firm, to ważny element budowania marki, która znana jest na rynku od 16 lat a od kilku zajmuje niezmiennie czołowe miejsca wśród naszych przedsiębiorstw.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto