Na początku rozbiorą torowisko na wiadukcie nad DK86 w Będzinie
Na początku ekipy remontowe zajmą się rozbieraniem torowiska na samym wiadukcie. To nie będzie generowało dla kierowców większych utrudnień. Te, pojawią się dopiero od 7 sierpnia.
DROGI,INFRASTRUKTURA, ZOBACZ KONIECZNIE
- Czekamy na nową ekspresówkę przez Śląsk za trzy miliardy zł. S11 rodzi się powoli
- Czas "zakrętu idiotów" na obwodnicy Bielska-Białej dobiega końca. Rusza budowa węzła
- Estakada, wysoka jak katowicki Spodek, powstaje w Beskidach. I już wygląda nieźle
- Fotoradar w Rudzie Śląskiej nie jest już rekordzistą! Inny robi dwa razy tyle zdjęć
- Wtedy to wyłączymy z ruchu lewe pasy ruchu, aby przygotować przejazdy pomiędzy jezdniami. Przewidujemy, że powinno to potrwać maksymalnie do dwóch dni. Termin rozpoczęcia wprowadzania nowej organizacji ruchu uzależniony jest jednak do wystąpienia dogodnych warunków atmosferycznych. Potrzebujmy dwóch dni dobrej, pogody bez opadów – mówi Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.
Jak zapowiada rzecznik, wyłączona zostanie jedna jezdnia, a ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą przy ograniczeniu prędkości do 60 km/h, a na przejazdach na druga jezdnię do 40 km/h. W międzyczasie zostanie przebudowana środkowa podpora (przy wyłączeniu z ruchu lewych pasów DK86) oraz skrajne podpory (przy wyłączeniu z ruchu prawych pasów DK86).
Zakończenie prac powinno nastąpić na przełomie tego i przyszłego roku, jednak, zgodnie z harmonogramem wykonawca zobowiązał się zakończyć prace i przywrócić organizację ruchu w połowie stycznia 2024 roku.
Po remoncie wiaduktu nad S86 zwiększy się prześwit pod nim. wjadą tam wyższe pojazdy
Jak przekonują przedstawiciele GDDKiA, zostanie zwiększona skrajnia drogową pod wiaduktem nad DK86 w Będzinie. Pozwoli to na usunięcie ograniczenia wysokości dla pojazdów przejeżdżających pod wiaduktem tramwajowym. Pomimo istniejącego oznakowania zakazującego wjazdu pod obiekt pojazdów wyższych niż 3,8 lub 3,9 m (w zależności od kierunku ruchu) kilkukrotnie doszło do uszkodzeń jego konstrukcji przez pojazdy o wysokości większej niż dopuszczonej znakami. Po przebudowie, obejmującej m.in. wykonanie nowych podpór i konstrukcji nośnej, minimalna skrajnia pod obiektem będzie już zgodna z obowiązującymi w tym zakresie warunkami technicznymi, czyli 4,7 m wysokości.
Inwestycja, czyli projekt i wykonanie przebudowy będzie kosztowała około 3,5 mln zł.
Nie przeocz
- Sielski krajobraz, stawy, rzeki, lasy, a w oddali widać góry. Tak powstaje śląska S1
- Poznajecie te miejsca? Tak wyglądały Katowice 20 lat temu. Szok!
- Duch zmarłego nauczyciela nawiedza szkołę? To miejsce mrozi krew w żyłach! Zobaczcie
- 10 najbardziej nietypowych architektonicznych atrakcji w woj. śląskim. Znacie je?
Zobacz także
Ukraina rozpocznie oficjalne rozmowy o przystąpieniu do UE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?