Zobacz, jak idą prace przy wiadukcie w Krzeszowicach

  • Gazeta Krakowska

(mmg)

Wiadukt nad torami w Krzeszowicach zwiększy bezpieczeństwo i ułatwi przejazd. Składa się z 110 betonowych belek o łącznej wadze niemal 2 tys. ton. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na trasie z Krakowa do Katowic budują i modernizują 34 wiadukty kolejowe i drogowe.

W marcu rozpoczął się kluczowy etap budowy wiaduktu drogowego na ul. Daszyńskiego w Krzeszowicach. Wykonawca przystąpił do montażu pierwszych elementów nowej jezdni.

Na podporach, przy pomocy ciężkiego dźwigu, ustawiono betonowe belki. Każda z nich waży ok. 18 ton, w sumie będzie ich 110. Ostatnia część wiaduktu zostanie zamontowana tuż nad torami kolejowymi wiosną, gdy postęp prac na stacji w Krzeszowicach pozwoli na przeniesienie ruchu pociągów na nowe tory.

- Budowa wiaduktu na ul. Daszyńskiego w Krzeszowicach usprawni komunikację po tym, gdy inwestycja kolejowa na linii E30 zostanie ukończona. To inwestycja w bezpieczeństwo: kierowców oraz pasażerów kolei. Dzięki takim przedsięwzięciom, realizowanym w większych i mniejszych ośrodkach zbliżamy się do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej oraz jakimi są bezpieczne i dobrze utrzymane drogi lokalne – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Wiadukt budowany jest w miejscu dotychczasowego przejazdu kolejowo-drogowego. Obiekt będzie miał przeszło 213 metrów długości. Znajdzie się na nim 7 metrowa jezdnia i dwa chodniki o szerokości przeszło 2,5 metra.

Równolegle toczą się prace na sąsiadującej z wiaduktem stacji kolejowej. PLK wymieniają wszystkie tory, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz sieć trakcyjną. Powstają nowe perony, przejście podziemne i udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Budowa wiaduktu drogowego na ul. Daszyńskiego zakończy się jesienią tego roku. Z kolei cała inwestycja w Krzeszowicach potrwa do III kwartału przyszłego roku.

Łącznie na linii kolejowej E30, pomiędzy Krakowem i Katowicami, PLK modernizuje 34 wiadukty kolejowe i drogowe. 10 z nich budowanych jest w nowych miejscach, pozostałe 24 to gruntownie modernizowane obiekty. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczeństwa i płynności lokalnego ruchu drogowego.

PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków - Katowice. Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.

ZOBACZ KONIECZNIE

Wideo

polecane: MiauCzat: Honorata Witańska ostrzega kobiety! Tęskni za PiP?

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3