Wdrożenie telefonii VoIP - szybka i sprawna komunikacja w biurze

Redakcja

Podstawowy element każdej dobrze funkcjonującej firmy to sprawna komunikacja. Większą szansę na utrzymanie klientów daje lepsza komunikacja między klientami a firmą. W dzisiejszych czasach firma musi być na bieżąco ze wszystkimi rodzajami technologii i oferować nowoczesne kanały komunikacyjne z klientem. Zapewnić ją może telefonia VoIP oferująca przedsiębiorcom dużo korzyści – zaczynając od szybkiej i stabilnej łączności po oszczędności.

Ważną częścią prowadzenia biznesu jest dobra strategia obsługi klienta. Wszyscy wiemy, że nie wystarczy mieć tylko najlepszy produkt na rynku - musisz także mieć świetną obsługę klienta. Klienci zdecydują się na współpracę z konkurencją, jaka zaoferuje podobny produkt z lepszą obsługą klienta. Każda firma chce mieć pewność, że oferuje najlepsze produkty, jak i obsługę klienta (IVR, automatyczne zapowiedzi, nagrywanie rozmów itd.). Zapewnić ją może starannie stworzona wielokanałowa strategia obsługi klienta, dzięki której można znaleźć sposób na optymizację komunikacji z klientem i poprawę jakości obsługi. Od czego zacząć? Pierwszym krokiem jest zrozumienie potrzeb klientów Twojej firmy przed podjęciem decyzji o wdrożeniu telefonii VoIP. Zastanów się, jakie są potrzeby i oczekiwania obecnie w Twojej firmie. Dużo firm, koncertuje uwagę tylko na aspekcie oszczędności i nie dokonuje analizy swoich oczekiwań. Takie podejście nie pozwala zobaczyć innych aspektów zastosowania telefonii internetowej i jej korzyści.
Zidentyfikuje cele biznesowe, jakie masz osiągnąć poprzez wdrożenie usług VoIP:

• Zwiększenie produktywności
• Oszczędności kosztów
• Skuteczna wielokanałowa obsługa klienta
• Mobilność i bezpłatna komunikacja wewnętrzna między oddziałami

Pojawienie się operatorów VoIP nie zapowiadało większych zmian w systemie komunikacji. Wiele osób nadal jest sceptycznie nastawiona do internetowej telefonii. Ale w dzisiejszych czasach telefonia internetowa stała się standardem na rynku i cieszy się coraz większym powodzeniem w Polsce. Co więcej, warto się zainteresować rozwiązaniem VoIP, bowiem szacuje się, że w latach 2020-2025 tradycyjne sieci komórkowe zostaną całkowicie zastąpione przez telefonię internetową.

Dla kogo jest VoIP?

VoIP to rozwiązanie, które może być wykorzystane przez każdego. Operatorzy VoIP mają dostosowane oferty jak dla osób fizycznych, tak i dla większych firm. Szczególnym zainteresowaniem telefonia internetowa cieszy się w przypadku korporacji, które mają oddziały w różnych częściach kraju czy na świecie. Komunikacja w ramach jednej sieci jest całkowicie darmowa, co przekłada się na znaczną oszczędność. Do tego firma może zakupić numery krajowe i międzynarodowe, aby usprawnić komunikację z klientami na całym świecie. Np. operator telefonii VoIP Zadarma oferuje wirtualne numery telefonówz 90 krajów świata do natychmiastowej aktywacji bez utrudnień. Z VoIP mogą korzystać również osoby prywatne. Będzie to opłacalne rozwiązanie szczególnie wtedy, gdy komunikujesz się z rodziną lub znajomymi, którzy przebywają za granicą. Najważniejsze jest to, że nie ma konieczności zakupy żadnego dodatkowego sprzętu. Obsługa jest prosta i intuicyjna. By zacząć korzystać z sieci VoIP, wystarczy poświęcić kilka minut na rejestrację. Po za tym operator udostępnia mnóstwo poradników, które krok po kroku przeprowadzają przez proces konfiguracji smartfona – zarówno z systemem Android, jak i iOS.

Centrala VoIP - zalety

Wirtualna centrala jest najbardziej idealnym rozwiązaniem dla biznesu. Pozwala zredukować koszty, jakie firma ponosi na połączenia czy obsługę telefoniczną systemu, dodatkowo znacząco usprawnić kontakt z klientami z całego świata. Realizowanie wszystkich połączeń w firmie odbywa się przez centralę VoIP za pośrednictwem sieci IP. Właśnie dlatego koszty połączeń są znacznie niższe. Do transmisji wykorzystywany jest protokół RTP, dzięki któremu informacje przesyłane są w czasie rzeczywistym, co przekłada się na wymianę komunikatów w obie strony bez żadnych opóźnień. Dodatkowo na jakość usług wpływa protokół SIP. Nie ma potrzeby kupowania fizycznego urządzenia lub stacjonarnej centrali, utrzymanie jest po stronie operatora, a wszystkimi ustawieniami steruje się przy pomocy panelu online. Logując się do panelu, możesz na bieżąco śledzić swoje wydatki, zmieniać konfigurację czy otrzymać wsparcie techniczne. Komfort związany z kontrolą w dowolnym momencie na pewno jest wart dla firm i dużych przedsiębiorstw.

Biorąc pod uwagę, bardzo dużą ilość atutów telefonii VoIP, coraz więcej firm i osób prywatnych wymienia tradycyjne kanały komunikacji na technologię VoIP.

Wideo

polecane: MiauCzat: Honorata Witańska ostrzega kobiety! Tęskni za PiP?

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3