Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W miejsce kultowych Zalipianek powstał lokal szybkiej obsługi [ZDJĘCIA, WIDEO]

Małgorzata Mrowiec
Tak obecnie wygląda lokal przy ul. Szewskiej 24. Została tylko część regionalnych malowideł
Tak obecnie wygląda lokal przy ul. Szewskiej 24. Została tylko część regionalnych malowideł fot. Andrzej Banaś
Czy miejscy urzędnicy odpowiedzą za promocję prywatnego przedsiębiorcy za publiczne pieniądze? Nie zniknęły z internetu materiały, w których Urząd Miasta promuje kawiarnię w lokalu przy Szewskiej 24 - rzekomo przywracającą do życia „kultowe Zalipianki”.

- Sytuacja pod względem etycznym może budzić obywatelskie emocje, wątpliwości choćby innych przedsiębiorców, którzy nie mają dostępu do tego typu promocji - komentuje sprawę Mirosław Chrapusta, dyrektor Wydziału Prawnego i Nadzoru Urzędu Wojewódzkiego. - Niewykluczone też, że można tu myśleć o ewentualnej odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

Autorzy: Małgorzata Mrowiec, Arkadiusz Maciejowski__
Entuzjastyczne wpisy na stronach urzędu, galeria zdjęć i nakręcona przez magistracką telewizję filmowa reklamówka kawiarni pojawiły się w odpowiedzi na nasze artykuły o kontrowersjach związanych z remontem pomieszczeń po Zalipiankach. Najemca tego gminnego lokalu, spółka VIVA2, przez kilkanaście miesięcy korzystał z obniżki czynszu przyznanej na czas remontu, z którym jednak się nie spieszył. Do tego przeprowadził prace bez wymaganych pozwoleń.

Zapytaliśmy Regionalną Izbę Obrachunkową, czy urzędnicy lub władze miasta mogą zostać pociągnięci do odpowiedzialności za promocję prywatnego biznesu za publiczne pieniądze. Czekamy na odpowiedź.

- Nie można wykluczyć postępowań w tej sprawie, ale trudno zakładać w tej chwili ich wynik - mówi natomiast Mirosław Chrapusta. Wymienia kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych: upomnienie, nagana, kara pieniężna, nawet zakaz pełnienia funkcji publicznych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi od roku do 5 lat. Przyznaje: niewątpliwie efektem działań magistratu jest tu promocja prywatnej firmy. - Ale zapewne gmina będzie argumentować, że wobec krytyki prasy broniła swego dobrego imienia, starała się pokazać, że w lokalu wszystko jest w porządku, nie chciała, by to miejsce źle się kojarzyło. A promocja wyszła przy okazji - dodaje Chrapusta, podkreślając, że sprawa wymagałaby drobiazgowych ocen.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto