Cennik został opublikowany na stronie internetowej galerii. - Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie opłat po poszerzeniu strefy płatnego parkowania. Okazało się, że po 1 marca trudniej jest znaleźć wolne miejsce niż poprzednio - wyjaśnia Mariola Rogóż z Galerii Kazimierz.
Władze centrum handlowego obawiały się, że stracą klientów, jeśli okaże się, że większość wolnych miejsc parkingowych jest zajęta przez cały dzień, a osoby, które chcą zrobić zakupy, nie mają gdzie zostawić auta.
Decyzja władz galerii nie dziwi radnego Wojciecha Wojtowicza, przewodniczącego Komisji Infrastruktury w Radzie Miasta. Krakowa. - Spodziewałem się, że tak będzie - kwituje radny.
Jego zdaniem teraz coraz więcej centrów handlowych zdecyduje się na montaż szlabanów na swoich parkingach, ponieważ mieszkańcy zostawiają na nich samochody przez cały dzień.
- Byłem ostatnio w Bonarce - rano, przed otwarciem sklepu. Już wtedy było trudno znaleźć wolne miejsce do parkowania - opowiada radny Wojtowicz.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu chciał rok temu wykorzystać parkingi centrów handlowych, aby utworzyć tam miejsca typu park&ride. - Wysłaliśmy do centrów handlowych oferty - mówi Michał Pyclik z ZIKiT.
Większość centrów zażądała jednak od miasta pieniędzy. - My nie chcieliśmy im płacić, uważaliśmy, że i tak na tym zyskają, ponieważ będą mieć więcej klientów. Ludzie, którzy by tam zostawiali swoje samochody, po powrocie robiliby zazwyczaj zakupy w tym centrum - tłumaczy Michał Pyclik.
Do tej pory trwają rozmowy władz miasta na ten temat z centrum handlowym przy ul. Zakopiańskiej. ZIKiT chce wybudować tam przejście dla pieszych ze światłami, aby mieszkańcom było łatwiej przejść z parkingu na przystanek komunikacji miejskiej. Nie wiadomo jednak, czy dojdzie do uruchomienia w tym miejscu parkingu park&ride, ponieważ ZIKiT wkrótce przestanie się w tym zajmować. - Sprawy parkingowe przejmuje od nas nowa spółka parkingowa. To od jej władz będzie zależeć, czy na terenach centrów handlowych powstaną parkingi park&ride - wyjaśnia Michał Pyclik z ZIKiT.
Przypomina również, że już udało się uruchomić jeden tego typu parking - na terenach centrum handlowego przy ulicy Balickiej, w pobliżu funkcjonującej tu giełdy kwiatowej.
Zdaniem radnego Wojciecha Wojtowicza poszerzanie granic strefy nic nie daje, gdyż coraz tłoczniej robi się na jej granicach. - Poszerzanie granic strefy nie służy także przedsiębiorcom, którzy przez to mają mniej klientów - zauważa radny Wojtowicz. Za samo parkowanie przedsiębiorcy, którzy mają firmy na terenie strefy, płacą niewiele - 50 zł miesięcznie.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?