Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Savoir-vivre wg ZIKiTu: akcja "Weźże gadaj ciszej!" [WIDEO]

Piotr Rąpalski, az
Same rozmowy przez telefon w komunikacji miejskiej nie są niczym dziwnym. Problem pojawia się, kiedy są tak głośne, że uczestniczy w nich cały tramwaj czy autobus
Same rozmowy przez telefon w komunikacji miejskiej nie są niczym dziwnym. Problem pojawia się, kiedy są tak głośne, że uczestniczy w nich cały tramwaj czy autobus Andrzej Banaś
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przygotował krótki spot, który ma uświadomić pasażerom komunikacji miejskiej problem głośnych rozmów przez telefon. Urzędnicy dostawali wiele skarg od mieszkańców w tej kwestii, więc postanowili uruchomić kampanię.

Uwaga: filmik jest bez dźwięku

Urzędnicy postanowili do delikatnej sprawy podejść z humorem. Na potrzeby kampanii stworzono krótki filmik z typowo krakowski hasłem "Weźże gadaj ciszej".

- W ostatnim czasie mieliśmy spora ilość zgłoszeń i skarg od mieszkańców podróżujących komunikacja miejską, dotyczących uciążliwych głośnych rozmów przez telefon. Dlatego postanowiliśmy zająć się tą sprawą. Jednak temat jest delikatny, dlatego postanowiliśmy podejść do niego z humorem. Wpadliśmy na pomysł zabawnego spotu i mamy dzieję, że ta forma okaże się skuteczna - mówi Michał Pyclik, rzecznik ZIKiTu.

Niemy filmik zobaczymy w pojazdach komunikacji miejskiej od listopada. Na ekranie zobaczymy postać rozmawiającą przez telefon, a w zasadzie wykrzykującą o swoich prywatnych sprawach. Dookoła tłoczą się pozostali pasażerowie, którzy pomstują że nie chcą słyszeć o chorobach, kłótni z żoną, ani co na obiad.

- Na kampanię wydaliśmy 1500 złotych. Niski koszt wynika z naszych umów dotyczących darmowej emisji spotu w pojazdach komunikacji miejskiej - tłumaczy rzecznik.

Internauci już zaczęli komentować spot udostępniony na profilu ZIKiTu, proponując kolejne wersje, jak "Weźże ściąg plecak!" czy "Weźże się przesuń!". Michał Pyclik nie wyklucza kontynuacji zabawnej kampanii, jeśli zajdzie taka potrzeba. - Teraz czekamy na efekty tej akcji. W przypadku kampanii "Ustąp miejsca - pokaż klasę" zanotowaliśmy znaczny spadek zgłoszeń w tej sprawie. Liczymy na podobny efekt w tym przypadku - wyjaśnia.



Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto