W Polsce handel tradycyjny nadal odgrywa ważną rolę i stanowi istotną część polskiej kultury. Lubimy robić zakupy w małych sklepach i jesteśmy do nich przyzwyczajeni. Według ostatnich badań MillwardBrown SMG/KRC, mieszkańcy Warszawy odwiedzają osiedlowe sklepiki średnio co drugi dzień. Niestety, jak pokazują badania AC Nielsen, liczba niezależnych, małych sklepów rocznie maleje o ok. 10%. W ciągu ostatnich pięciu lat zbankrutowała 1/3 małych osiedlowych sklepów. Widoczny jest także odpływ klientów z małych sklepów, choć wciąż stanowią one główny segment rynku handlowego, generując ok. 60% obrotów.
Program społeczny pod hasłem "Tu mieszkam, tu kupuję" zakłada wspieranie rozwoju małych sklepów oraz polskiego tradycyjnego handlu. Segment ten jest szczególnie ważny dla polskiej gospodarki i społeczeństwa, ponieważ generuje znaczącą liczbę miejsc pracy. Poprzez swój unikalny charakter, lokalne, małe sklepy odzwierciedlają klimat otoczenia, w którym funkcjonują, są miejscem spotkań i integracji mieszkańców. Każdy sklep jest jedyny w swoim rodzaju i stanowi ostoję normalnego, tradycyjnego stylu życia – bez pośpiechu, anonimowości. Tu każdy jest traktowany indywidualnie, może liczyć na radę i uwagę sprzedawcy.
Program ma zwrócić uwagę na rolę, jaką pełnią małe sklepiki „za rogiem” i promować zakorzenienie w lokalnej społeczności, które może się przejawiać również w robieniu zakupów w najbliższym osiedlowym sklepiku. Więcej informacji o akcji na stronie www.tumieszkamtukupuje.pl
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?