Trudniej będzie wkuć poprawne odpowiedzi na pamięć, bo liczba pytań w bazie wzrośnie z 300 do ponad 1000. Trzeba będzie naprawdę znać przepisy. Zmieni się też przebieg samego egzaminu: do tej pory kandydat na kierowcę dostawał test z 18 pytaniami i miał 25 minut na rozwiązanie.
Teraz trzeba będzie się zmierzyć z 32 pytaniami. W przypadku pierwszych 20 egzaminowany będzie musiał wybrać odpowiedź "tak" lub "nie". Kolejnych 12 pytań sprawdzi praktyczną znajomość przepisów ruchu. Zdający będzie oglądał na monitorze klipy wideo z konkretną sytuacją na drodze, po czym w ciągu 50 sekund będzie musiał odpowiedzieć na nawiązujące do przedstawionej scenki pytanie, wybierając jedną z trzech możliwości. Raz udzielonej odpowiedzi nie będzie można zmienić.
Pytania mają być punktowane w zależności od ich znaczenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Innymi słowy, za poprawną odpowiedź na pytanie dotyczące sytuacji uznanej za bardzo ważną dla bezpieczeństwa, egzaminowany dostanie 3 pkt. Jeśli równie dobrze odpowie na pytanie, które zostanie zakwalifikowane jako mniej ważne dla bezpieczeństwa, dostanie 2 lub 1 pkt. W sumie do zdobycia będą 74 pkt., a minimalna liczba "oczek" koniecznych do zaliczenia tej części egzaminu wynosić będzie 68.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?