"Planetarium" od 1 września w podwarszawskim centrum Janki

Agata Jeznach
Na 600 mkw. zaprezentowana będzie między innymi historia odkryć kosmosu
Na 600 mkw. zaprezentowana będzie między innymi historia odkryć kosmosu Fot. mat. prasowe
Nauka nie musi być nudna. Chcą to udowodnić pomysłodawcy kosmicznej wystawy w centrum Janki.

Pierwszy dzień roku szkolnego to idealna okazja do tego, by pogłębić swoją wiedzę i odbyć kosmiczną podróż bez potrzeby odrywania się od Ziemi. Można tego dokonać dzięki spektakularnemu road show edukacyjnemu "Planetarium", które już od 1 września wystartuje w podwarszawskim centrum Janki. To wystawa skierowana zarówno do dzieci, jak i do dorosłych, mająca na celu popularyzację nauki. Zwiedzający na powierzchni aż 600 mkw. będą mogli odbyć podróż w czasie i przestrzeni kosmicznej, poznać starożytną i współczesną astronomię oraz znaleźć się w centrum galaktyki.

Główną atrakcją "Planetarium" będzie wysoki na 6 m namiot sferyczny, wewnątrz którego kosmicznych wrażeń dostarczą widzom specjalnie przygotowane filmy prezentowane po raz pierwszy w Polsce. Codziennie w "Planetarium" wyświetlane będą cztery produkcje, każda poprzedzona ciekawymi pokazami planetaryjnymi prowadzonymi przez wykwalifikowaną kadrę. Ponieważ najmłodsze dzieci nie będą mogły wziąć udziału w pokazach filmowych, specjalnie z myślą o nich stworzony został kosmiczny baby room między innymi z basenem pełnym piłeczek z rysunkiem mapy Ziemi.

Czytaj też: Warszawa bierze udział w wyścigu na najwyższe wieżowce

Oprócz filmów w Jankach zaprezentowane zostaną informacje na temat historii odkryć kosmosu, wiedzy obecnej na temat otaczającego nas wszechświata, jak również możliwych kierunków jego podboju. Dzięki strefie Starożytność zwiedzający będą mieli okazję zapoznać się z ówczesnymi wierzeniami, a także zaskakująco szeroką wiedzą, jaką już przed wiekami posiadano na temat miejsca Ziemi we wszechświecie.

Twórcy wystawy nie zapomnieli też o osobach, bez których podbój kosmosu byłby utrudniony. W dziale Wielkich Odkrywców zaprezentowane zostaną informacje o uczonych, m.in. naszych wielkich rodakach takich jak Mikołaj Kopernik czy Jan Heweliusz. Równie ważne jak odkrywcy są też urządzenia, za pomocą których tych odkryć dokonywano. "20 lat odkryć teleskopu Hubble'a" to strefa poświęcona budowie i odkryciom dokonanym z użyciem tego urządzenia. Ostatnia strefa Przyszłość poświęcona jest eksploracji przestrzeni kosmicznej.

"Planetarium" to jeden z niewielu projektów w Polsce, który wykorzystuje zaawansowany technologicznie sprzęt, aby poprzez emocje popularyzować naukę. Wystawa przygotowana jest przez Wytwórnię Rozrywki we współpracy z partnerami merytorycznymi takimi jak Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii Nauk, Polskie Towarzystwo Miłośników Astronomii i NASA (Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej Stanów Zjednoczonych).

Wystawa w Jankach będzie czynna od 1 do 21 września codziennie od godz. 11 do godz. 19. Dzieci, młodzież oraz dorośli będą mogli zgłębiać tu wiedzę na temat wszechświata i kosmosu całkowicie bezpłatnie. Osoby, którym nie uda się zwiedzić wystawy w Jankach, będą miały jeszcze taką szansę, ponieważ w późniejszym terminie projekt będzie przeniesiony do Krakowa, Bydgoszczy oraz Katowic.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!