Łączna długość modernizowanego odcinka wynosi 138,7 km. W ramach modernizacji planowane jest dostosowanie linii kolejowej do prędkości dla pociągów pasażerskich 160 km/h, dzięki czemu czas przejazdu na odcinku Kraków – Rzeszów skróci się o około 71 minut. Prędkość pociągów towarowych wzrośnie do 120 km/h.
W ramach modernizacji, na 16 stacjach zostaną przebudowane układy torowe. Dodatkowo wszystkie przystanki na tej trasie zostaną przebudowane i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wybudowany zostanie również nowy przystanek osobowy - Dębica Wschodnia.
W ramach projektu założono przebudowę i budowę 138 wiaduktów, mostów i estakad. Zlikwidowanych zostanie nawet 49 przejazdów w poziomie szyn, a na 11 zabudowane będą nowe urządzenia samoczynne sygnalizacji przejazdowej. Dodatkowo powstanie 1 nowy przejazd kategorii B.
Modernizacji zostaną poddane także urządzenia sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacyjne. W całości zostanie wymieniona sieć trakcyjna nad torami. Ochronę akustyczną zapewnią ekrany – łączna ich długość wyniesie ponad 58 km. W ramach projektu założono budowę przejść dla zwierząt oraz dostosowanie mostów, wiaduktów i przepustów do warunków w decyzji środowiskowej w łącznej ilości 44 sztuki.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z Krakowa. Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?