Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Krakowska Tauron Arena może zmienić sponsora i nazwę

Piotr Rąpalski
Anna Kaczmarz/Polskapresse/Dziennik Polski
Z końcem stycznia 2020 roku upływa umowny, pięcioletni okres współpracy między Agencją Rozwoju Miasta (zarządcą hali w Czyżynach), a TAURON Polska Energia, obecnym sponsorem tytularnym krakowskiej areny. W związku z tym ARM ogłasza konkurs na sponsora tytularnego obiektu. Chęć uczestnictwa w pierwszym etapie konkursu można zgłaszać do 23 kwietnia 2019 roku. Bycie sponsorem tytularnym oznacza przywileje na obiekcie i możliwość szerokiego reklamowania się. Jednakże należy za to wspierać funkcjonowanie hali grubymi milionami złotych.

- Naszym celem jest pozyskanie solidnego partnera wizerunkowego i biznesowego, z którym będziemy mogli współpracować na rzecz utrzymania pozycji lidera krakowskiej areny w Polsce. Naszą ambicją jest wzmacnianie pozycji i marki obiektu w Europie i na świecie – mówi Małgorzata Marcińska, Prezes Zarządu ARM S.A. - Ze swojej strony gwarantujemy współpracę z doświadczonym zespołem ludzi, którzy specjalizują się w zarządzaniu najnowocześniejszym obiektem sportowo-widowiskowym oraz pozyskiwaniu największych imprez i eventów w kraju – dodaje Marcińska.

Spółka dodaje, żę od 2015 roku pokrywa koszty eksploatacji obiektu uzyskiwanymi przychodami i co roku wykazuje zysk operacyjny EBITDA. Pytanie czy równocześnie potrafi zebrać pieniądze na przyszłe remonty kosztowanego obiektu. Hali wyrosła też konkurencja w innych miastach. Ponadto jej otoczenie zmienia się, powstają osiedla, które powoli przysłaniają obiekt. A to może nie służyć poszukiwaniom sponsora.

Wybór firmy Tauron na sponsora był owiany wielką tajemnicą, co rodziło wiele domysłów i niejasności.

ARM podaje:

Prawa sponsora:
"Krakowska arena daje bardzo rozbudowane możliwości wizerunkowej ekspozycji marki. Nazwa sponsora jest prezentowana jednocześnie tysiącom osób na różnych etapach realizacji każdego wydarzenia. Sponsor otrzymuje prawo do ekspozycji nazwy wewnątrz i na zewnątrz obiektu.

Poza połączeniem nazwy firmy z nazwą obiektu, sponsor otrzymuje prawo do współtworzenia logotypu z uwzględnieniem własnej marki. Nowa marka ma wpływ na pozostałe elementy identyfikacji wizualnej obiektu. W efekcie tych działań powstaje nowa wspólna marka obiektu oraz sponsora.

Ilość i ranga wydarzeń organizowanych w krakowskiej arenie gwarantuje sponsorowi obecność w mediach o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Według Instytutu Monitoringu Mediów liczba publikacji w polskich mediach w samym 2018 roku wyniosła ponad 21 tys., czyli średnio 60 dziennie. ARM S.A. realizuje również kampanie promocyjne obiektu w mediach branżowych polskich i zagranicznych. Nazwa obiektu pojawia się na materiałach promujących wydarzenia odbywające się w arenie przygotowywanych przez ich organizatorów. Do wymagań sponsora w zakresie nazwy i elementów graficznych dostosowywana jest strona internetowa obiektu oraz wszelkie materiały promocyjne.

Warunki konkursu:
Ogłoszony przez ARM S.A. konkurs ma na celu pozyskanie sponsora tytularnego hali widowiskowo-sportowej w Krakowie na okres co najmniej trzech lat.

Konkurs jest dwuetapowy. Pierwszy etap, po złożeniu pisemnego zgłoszenia, obejmuje rozmowy z podmiotami zainteresowanymi sponsorowaniem areny. Celem rozmów jest m.in. zapoznanie potencjalnych sponsorów ze specyfiką obiektu oraz poznanie oczekiwań co do charakteru i zakresu wzajemnych świadczeń w ramach umowy sponsorskiej.
Drugi etap konkursu obejmie składanie ofert przez jego uczestników, wybór najkorzystniejszej oferty oraz negocjacje z wyłonionym partnerem. ARM S.A. planuje ogłoszenie drugiego etapu konkursu przed wakacjami 2019 roku.
Udział w pierwszym etapie postępowania nie jest warunkiem udziału w drugim etapie.

Chęć uczestnictwa w pierwszym etapie konkursu można zgłosić pisemnie na adres Agencji Rozwoju Miasta S.A. (ul. Stanisława Lema 7, 31-571 Kraków) lub mailowo na adres [email protected], w terminie do 23 kwietnia 2019 roku.
W razie dodatkowych pytań zespół ARM S.A. udzieli wszelkich niezbędnych informacji."

Autor: Joanna Urbaniec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Krakowska Tauron Arena może zmienić sponsora i nazwę - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto