Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków turystycznym hitem

mat. pras.
materiały promocyjne
Bonarka w ramach projektu „Albośmy to jacy tacy. Trendy i tradycje” przyjrzała się fenomenowi Krakowa, jako turystycznej atrakcji. O zdanie zapytała nie tylko turystów, lecz także „miejscowych” oraz ekspertów. Skalę zjawiska, liczby i wypowiedzi prezentuje w materiale filmowym z sondą, dostępnym na kanałach społecznościowych Bonarki.

Kraków, uznawany za turystyczną Mekkę, jest licznie odwiedzany przez cały rok. Najcieplejsza pora roku dodatkowo sprzyja wojażom. Jak wynika z badań Małopolskiej Organizacji Turystycznej, w ubiegłym roku Kraków odwiedziło 12 150 000 gości, z czego 8 500 000 to turyści. Szacuje się, że było ich aż o 1 600 000 więcej niż pięć lat temu.

Trend jest rosnący. Może to efekt polsko-ukraińskiego Euro oraz Światowych Dni Młodzieży? Z pew-nością także magia Krakowa, który przyciąga gości z Polski i zagranicy. Nie zawsze tak było. Właściwie od kiedy możemy mówić o Krakowie, jako turystycznym „samograju? W materiale Bonarki analizuje to dr Artur Kurek, dziekan Wydziału Turystyki i Rekreacji krakowskiej Akademii Wychowania Fizycz-nego.

Każde miasto, także Kraków, ma swoją turystyczną listę must see – czyli miejsc, które każdy musi zobaczyć. W materiale filmowym Bonarka prezentuje ich listę. Wraz z Martą Wajgiel, licencjonowaną przewodniczką i prezesem Stowarzyszenia Oświatowego Zamek Królewski w Krakowie, szuka też od-powiedzi na pytanie, co przyciąga turystów do Podgórza.

Dzielnica ta przeżywa bowiem prawdziwy turystyczny boom. Swój wkład w to ma również zlokalizo-wane tu centrum Bonarka City Center. Zainicjowało ono wiele kampanii przybliżających dzieje dziel-nicy oraz całego Krakowa, wydało mapy i zorganizowało wycieczki z przewodnikiem.

Według statystyk najwięcej turystów przyjeżdża z Wielkiej Brytanii. Ciemniejszą stroną zjawiska są grupy młodych, hałaśliwych mężczyzn żądnych rozrywek, którzy zdominowali wizerunek przybyszów z Wysp i nie wszystkim się podobają. Przeważają jednak ci, którym to nie przeszkadza. Wystarczy po-liczyć: podczas pobytu w Krakowie w ubiegłym roku turyści wydali 5 miliardów 400 milionów zło-tych. Z roku na rok przybywa korzystających na turystyce. To właściciele hosteli, klubów, restaurato-rzy, przewodnicy, właściciele i kierowcy meleksów, a także dorożkarze.

Graficzne i wizualne materiały, w tym film z sondą, są dostępne na oficjalnym profilu Facebookowym (https://www.facebook.com/BonarkaCityCenter) oraz kanale YouTube Bonarka City Center.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków turystycznym hitem - Kraków Nasze Miasto

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto