Po przebudowie wjazd tramwajów na pętlę możliwy jest zarówno od strony centrum jak i od strony Nowej Huty (przed modernizacją możliwy był jedynie z pierwszego kierunku).
Przez kolejne dni pętla będzie testowana przez kolejne modele tramwajów, jednak wkrótce zostanie uruchomiona w normalnym ruchu.
ZOBACZ TAKŻE: Testy obciążeniowe nowej estakady
Autor: Marcin Karkosza, Gazeta Krakowska
Początkowo będzie używana jako pętla techniczna - będą się tam zatrzymywać tramwaje w tzw. międzyszczycie oraz używana będzie w trakcie awarii na przykład na ul. Mogilskiej i al. Jana Pawła II.
Z pętli obsługiwana będzie również Tauron Kraków Arena - w przypadku większych imprez uruchamiana będzie specjalna linia tramwajowa.
Urzędnicy zapowiadają także, że w przyszłości końcówkę na pętli może mieć stała dodatkowa linia - decyzje w tej sprawie nie zostały jednak ostatecznie podjęte.
Przypomnijmy, pętla była modernizowana od stycznia w ramach przebudowy skrzyżowania ulic Lema, Mogilskiej, Meissnera i al. Jana Pawła II.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?