Kraków. Savoir-vivre wg ZIKiTu. „Weźże się przesuń” i zostań bohaterem

Piotr OgórekZaktualizowano 
21.07.2014 krakow mpk, tramwaj 20..nz fot. andrzej banas / gazeta krakowska  *** local caption ***

















  `









































































 `









































































 `









































































 `









































































 `
21.07.2014 krakow mpk, tramwaj 20..nz fot. andrzej banas / gazeta krakowska *** local caption *** ` ` ` ` ` Andrzej Banas
W zeszłym roku Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zainicjował akcję "Weźże gadaj ciszej", która zwracała uwagę na problem zbyt głośnych rozmów telefonicznych w pojazdach komunikacji miejskiej. Teraz w nowych spotach przedstawiają kolejne zasady transportowego savoir-vivre'u, m. in. ustępowanie miejsca osobom starszym.

Autor: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Głośne rozmowy przez telefon bywają bardzo irytujące dla innych pasażerów komunikacji miejskiej. Nie każdy chce słuchać o czyichś problemach małżeńskich, czy o tym co jadł na obiad. Ubiegłoroczny spot ZIKiT-u zabawnie uchwycił ten problem.

Pasażerów krakowskich tramwajów i autobusów irytują jednak i inne zachowania. Dlatego ZIKiT wyemitował kolejne spoty o zasadach savoir-vivre w komunikacji miejskiej. Jednym z problemów jest np. to, że dalej niektóre osoby nie ustępują miejsca osobom starszym, kobietom w ciąży, niepełnosprawnym czy matkom z dziećmi. O tym opowiada spot „Bo jeden bohater, to za mało”.

Inne często zjawisko występujące w krakowskiej komunikacji miejskiej to tłoczenie się pasażerów przy wejściu do pojazdu, gdy obok zostaje dużo miejsca. Spot „Weźże się przesuń!” pokazuje, że czasami warto się przesunąć, choć stanie przy drzwiach to "krakowska tradycja".

- Bardzo dziękujemy mieszkańcom za wszystkie uwagi, które inspirują nas do stworzenia takich animacji. Zdajemy sobie sprawę, że tego typu komunikaty nie docierają do wszystkich odbiorców, jednak do pewnej jej części na pewno. Musimy pamiętać, że komunikacja miejska służy każdemu z nas i tak naprawdę wszyscy mamy wpływ na komfort podróży - głoszą urzędnicy ZIKiT-u.

Wideo

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3