Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Savoir-vivre wg ZIKiTu. „Weźże się przesuń” i zostań bohaterem

Piotr Ogórek
21.07.2014 krakow mpk, tramwaj 20..nz fot. andrzej banas / gazeta krakowska  *** local caption ***

















  `









































































 `









































































 `









































































 `









































































 `
21.07.2014 krakow mpk, tramwaj 20..nz fot. andrzej banas / gazeta krakowska *** local caption *** ` ` ` ` ` Andrzej Banas
W zeszłym roku Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zainicjował akcję "Weźże gadaj ciszej", która zwracała uwagę na problem zbyt głośnych rozmów telefonicznych w pojazdach komunikacji miejskiej. Teraz w nowych spotach przedstawiają kolejne zasady transportowego savoir-vivre'u, m. in. ustępowanie miejsca osobom starszym.

Autor: Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu

Głośne rozmowy przez telefon bywają bardzo irytujące dla innych pasażerów komunikacji miejskiej. Nie każdy chce słuchać o czyichś problemach małżeńskich, czy o tym co jadł na obiad. Ubiegłoroczny spot ZIKiT-u zabawnie uchwycił ten problem.

Pasażerów krakowskich tramwajów i autobusów irytują jednak i inne zachowania. Dlatego ZIKiT wyemitował kolejne spoty o zasadach savoir-vivre w komunikacji miejskiej. Jednym z problemów jest np. to, że dalej niektóre osoby nie ustępują miejsca osobom starszym, kobietom w ciąży, niepełnosprawnym czy matkom z dziećmi. O tym opowiada spot „Bo jeden bohater, to za mało”.

Inne często zjawisko występujące w krakowskiej komunikacji miejskiej to tłoczenie się pasażerów przy wejściu do pojazdu, gdy obok zostaje dużo miejsca. Spot „Weźże się przesuń!” pokazuje, że czasami warto się przesunąć, choć stanie przy drzwiach to "krakowska tradycja".

- Bardzo dziękujemy mieszkańcom za wszystkie uwagi, które inspirują nas do stworzenia takich animacji. Zdajemy sobie sprawę, że tego typu komunikaty nie docierają do wszystkich odbiorców, jednak do pewnej jej części na pewno. Musimy pamiętać, że komunikacja miejska służy każdemu z nas i tak naprawdę wszyscy mamy wpływ na komfort podróży - głoszą urzędnicy ZIKiT-u.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto