Kraków. Doradca medyczny pomoże osobom starszym i niesamodzielnym

Małgorzata MrowiecZaktualizowano 
Doradca medyczny dostępny pod telefonem odpowie na pytania zaniepokojonych osób starszych i niesamodzielnych, da podpowiedź, gdzie i jakiej pomocy szukać, a także jak samodzielnie radzić sobie z dolegliwościami. Kraków uruchamia pilotażowy program teleopieki dla mieszkańców.

Teleopieka to usługa informacyjna świadczona za pośrednictwem telefonu. Program w Krakowie jest realizowany od 15 października do 31 grudnia br. przez Biuro ds. Ochrony Zdrowia we współpracy ze spółką Medycyna Praktyczna i Zakładem Opiekuńczo-Leczniczym, przekształcanym w Miejskie Centrum Opieki dla Osób Starszych, Przewlekle Niepełnosprawnych oraz Niesamodzielnych.

Uruchomiona infolinia działa w godz. 8-20 przez siedem dni w tygodniu z wyłączeniem dni świątecznych. Pod numerem telefonu (12) 446 54 65 dyżurują doradcy medyczni: pielęgniarki i ratownicy medyczni wspierani przez zespół lekarzy specjalistów.

Odpowiedzą oni na pytania dzwoniących osób starszych i niesamodzielnych, rozpoznają sytuację na podstawie wywiadu medycznego, zaproponują rozwiązanie, uwzględniając rodzaj potrzebnej pomocy oraz zasady udzielania świadczeń dostępnych w ramach ubezpieczenia zdrowotnego. Doradcy będą też przekazywać praktyczne zalecenia co do dalszego postępowania – dotyczące zarówno korzystania ze świadczeń zdrowotnych, jak i sposobów samodzielnego łagodzenia dolegliwości.

Ponadto na wniosek Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Krakowie grupa pacjentów licząca do 30 osób zostanie objęta telefonicznym monitorowaniem. Doradcy będą cyklicznie kontaktować się ze wskazanymi osobami, aby sprawdzić, jak radzą sobie z realizacją zaleceń i w razie potrzeby wesprzeć ich potrzebnymi informacjami.

Efekty i wnioski z pilotażu będą stanowiły wskazówkę przy uruchamianiu zadania teleopieki w Miejskim Centrum Opieki dla Osób Starszych, Przewlekle Niepełnosprawnych oraz Niesamodzielnych w Krakowie w przyszłym roku.

Według szacunków 140 tys. starszych i niesamodzielnych mieszkańców Krakowa to potencjalni korzystający z infolinii w ramach usługi teleopieki.

Teleopieka pomaga pacjentom zagubionym w systemie ochrony zdrowia. Doradca odpowiada na takie pytania jak np.: czy mój problem wymaga pilnej interwencji medycznej, czy powinienem zgłosić się do lekarza, gdzie znajdę odpowiednią placówkę. Po przeprowadzeniu wywiadu medycznego może się okazać, że wizyta u lekarza nie jest konieczna w danym przypadku – wówczas doradca przekaże dokładne instrukcje i zalecenia, jak samodzielnie poradzić sobie z zaistniałym problemem, a także na jakie symptomy trzeba pozostać wyczulonym, żeby nie przeoczyć sytuacji, w której wizyta u lekarza będzie wskazana.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

WIDEO: Poważny program

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Wideo

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3