Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Bulwary wiślane czeka przebudowa

Piotr Tymczak
We wtorek, 16 października, zaprezentowano projekt rewitalizacji bulwarów wiślanych „Wisła łączy”. Plan zakłada spójne zagospodarowanie nie tylko najbliższego otoczenia Wisły, ale i jej przyległych dopływów tak, by połączyć w nowy sposób całe miasto.

O szczegółach nowego planu dla bulwarów poinformował dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej Piotr Kempf. Zwrócił uwagę na to, że bulwary wiślane stanowią nie tylko jedno z najpopularniejszych miejsc wypoczynku oraz rekreacji w Krakowie, ale także są bardzo chętnie wykorzystywane przez rowerzystów, rolkarzy i pieszych jako alternatywna trasa komunikacyjna.

W związku z tym wzdłuż Wisły miasto planuje wprowadzenie pasa zieleni poprzez rozdzielenie ruchu pieszego od rowerowego, stworzenie nowych miejsc do wypoczynku z widokiem na Wisłę, a także zastosowanie wysokiej jakości materiałów, podkreślających prestiż tego wyjątkowego miejsca.

W pierwszej kolejności ma zostać odnowiona część bulwaru od mostu Dębnickiego po Grzegórzki. Podstawowy pomysł jest taki, by zwęzić obecne asfaltowe alejki dla pieszych nad Wisłą, obok nich umieścić pas zieleni i ławki oraz małą architekturę, następnie wykonać osobne trasy rowerowe; pozostałaby zieleń wzdłuż murów przeciwpowodziowych. Tak ma być od Salwatora do stopnia Dąbie. Pierwsze prace mogłyby się rozpocząć po wakacjach przyszłego roku.

- Mieszkańcy zwracają uwagę, że na bulwarach dochodzi do konfliktowych, niebezpiecznych sytuacji związanych z użytkowaniem alejek przez pieszych i rowerzystów. Stąd pomysł, by rozdzielić ruch jednych i drugich - zaznacza dyr. Kempf.

Projekt zakłada również połączenie bulwarów z jej dopływami. W planach jest m.in. stworzenie tras pieszo-rowerowych oraz kajakowych wzdłuż Rudawy, Wilgi, Prądnika, Białuchy i Dłubni. Ciągłość ma zostać zapewniona też poprzez budowę kilku kładek oraz przystani. Co 500 metrów mają powstać kameralne miejsca do wypoczynku w otoczeniu dzikiej przyrody. Plan przewiduje budowę kładek nad Wisłą Kazimierz - Ludwinów, Salwator - Dębniki. Mają też powstać mniejsze kładki na rzekach dopływających do Wisły. Powstać ma również sześć stacji park&bike. Koszt całego projektu (bez kładek na Wiśle) w ciągu pięciu lat ma pochłonąć ok. 100 mln zł.

W przyszłym roku ma już być gotowy projekt rewitalizacji bulwarów, który będzie konsultowany z mieszkańcami. W porozumieniu z nimi zostaną także wskazane ewentualne miejsca komercyjne (gastronomia, sklepy, przestrzenie wystawiennicze) i plaże (jest np. pomysł plaży w Nowej Hucie).

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kraków. Bulwary wiślane czeka przebudowa - Dziennik Polski

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto