Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków 2022 ma nowego szefa. I garnitury z Vistuli dla byłego zarządu za 35 tys.

Dawid Serafin
Kolejne zmiany w komitecie Kraków 2022. W środę zarząd stowarzyszenia zdecydował, że nowym dyrektorem biura będzie Marcin Kandefer. Dotychczas pełnił on funkcję dyrektora wydziału informacji, turystyki i promocji miasta Krakowa.

- W pierwszej kolejności zapoznam się z dotychczasową działalnością komitetu i dokumentacją. W przyszłym tygodniu będę mógł powiedzieć coś więcej na temat działalności komitetu - powiedział tuż po wyborze Kandefer.

Nowy szef biura swoją funkcję będzie pełnić tymczasowo, do końca czerwca. Nie zamierza rezygnować z pracy w urzędzie. Od dziś przebywa na bezpłatnym urlopie.

35 tysięcy złotych - tyle za przygotowanie ubrań dla członków zarządu komitetu zapłacono firmie Vistula

To niejedyna zmiana w komitecie. Nowym zastępcą dyrektora ds. finansowych została Anna Mroczka.
Nowy dyrektor zastąpił na stanowisku Rafała Dyląga. Dotychczasowy szef biura złożył w piątek rezygnację ze stanowiska. Podobnie uczyniła jego zastępczyni Patrycja Trocka. Decyzja o odejściu to pokłosie medialnej fali krytyki, jaka od dłuższego czasu spada na komitet.

Środowe zmiany w komitecie nie są pierwszymi. W zeszły czwartek nową przewodniczącą komitetu została Magdalena Sroka. Wiceprezydent Krakowa zastąpiła na stanowisku Jagnę Marczułajtis-Walczak. Prócz niej wymienionych zostało też siedmiu na dziewięciu członków zarządu.

- Nowy zarząd stwierdził, że dotychczasowe działania komitetu w kwestiach prawno-finansowych nie budzą zastrzeżeń. Mamy jednak uwagi do prowadzonej przez komitet polityki informacyjnej - powiedziała Magdalena Sroka.

Ubrania od Vistuli
Wybór nowego szefa zbiegł się w czasie z informacją portalu bezkompromisowo.pl. Opublikował on szczegółową listę ponoszonych do tej pory wydatków komitetu. Wynika, że do tej pory wydano m.in. 55 tys. zł na namiot sferyczny oraz 35 tys. zł na zakup odzieży z Vistuli.

- Zamawialiśmy jednolite ubrania dla członków zarządu, którzy reprezentują komitet w kontaktach z wieloma oficjelami - tak odzieżowe zakupy tłumaczy Magdalena Sroka.

Ciekawa jest szczegółowa lista wydatków poniesionych przez komitet na zatrudnienie ekspertów. Za opracowanie "strategii marketingowej projektu" zapłacono 15 tys. zł. Za przygotowanie "pełnej analityki dla brandów komercyjnych dla relacji sponsorskich" wydano 35 tys. zł. Koszt opracowania "strategii mediowej projektu" to 30 tys. W sumie praca ekspertów kosztowała ćwierć miliona złotych.

Zobacz komentarz satyryczny do tego wydarzenia: KLIK

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto