Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa Trasy Łagiewnickiej nie bez strat. Znikają drzewa [ZDJĘCIA]

Piotr Rąpalski
Trwa budowa trasy Łagiewnickiej w rejonie Białych Mórz i Sanktuarium Bożego Miłosierdzia. Ekipy robotników wykopują tony ziemi, a przy okazji wycinane są drzewa. Okolica zmieniła się nie do poznania i przypomina wielki kamieniołom. Trasa ma powstać do końca roku 2020 za 802 mln zł.

Budowa Trasy Łagiewnickiej to realizacja: 3,5 km drogi, 2,3 km linii tramwajowej, 5 tuneli o łącznej długości 2,1 km. To także nowe węzły drogowe, mosty, kładki, chodniki, drogi dla rowerów.

W ramach inwestycji powstanie linia tramwajowa, która ma przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Część trasy tramwajowej zostanie poprowadzona w tunelu o długości ok. 700 m, który wyznaczono pod terenami sanktuariów. Przy moście nad Wilgą, który łączy oba miejsca kultu, ma powstać podziemny przystanek. Obok tunelu tramwajowego będzie przebiegał najdłuższy z tuneli drogowych, o długości ok. 680 m.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Nowe prawa na porodówkach. Mamy mogą być zaskoczone

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Budowa Trasy Łagiewnickiej nie bez strat. Znikają drzewa [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto