Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków: "O żyj i zwyciężaj" zamiast "Zimnego Lecha". Będą kolejne protesty? (ZDJĘCIA)

K. Sakowski, K. Jasińska
Jeszcze nie ucichła wrzawa, jaką wywołała reklama "zimnego Lecha", zawieszona na dawnym hotelu Forum, a znów naprzeciwko wawelskiego wzgórza, gdzie pochowani są Maria i Lech Kaczyńscy, pojawił się kolejny billboard wzbudzający kontrowersje. "O żyj i zwyciężaj!" - takim hasłem firma Oshee reklamuję swój napój energetyzujący.

Od razu, tak jak w przypadku "zimnego Lecha", pojawiły się głosy oburzenia. - Autorzy tej reklamy to ludzie pozbawieni uczuć ludzkich, którzy są gotowi uśmiercić własną matkę i ojca, byle tylko osiągnąć cel - nie owija w bawełnę Andrzej Adamczyk, krakowski poseł Prawa i Sprawiedliwości.

Galerię zdjęć zobaczysz TUTAJ!

Specjaliści od reklamy nie mają jednak wątpliwości: te dwuznaczne - w kontekście bliskości Wawelu - hasła to bardzo trafiony chwyt. - Pod względem marketingowym to strzał w dziesiątkę - uważa dr Tomasz Soliński, dyrektor ds. marketingu i rozwoju instytutu gospodarki Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Soliński jest pewien, że już niedługo o to, by zawiesić reklamę swojego produktu na dawnym hotelu Forum, będą się bić wszystkie firmy w Polsce. Każda kolejna "kontrowersyjna" reklama będzie bowiem wzbudzać szum medialny - a to właśnie chodzi reklamodawcom.- Jestem pewien, że teraz hotel Forum będzie się cieszył o wiele większym zainteresowaniem wśród speców prowadzących kampanie reklamowe wielkich firm. I jestem pewien jeszcze jednego. Wzrośnie cena za zamieszczenie tam reklamy - mówi dr Soliński.

Ile trzeba obecnie zapłacić za wywieszenie bilboardu na hotelu? - Tego się raczej nie dowiemy, bo taka informacja stanowi tajemnicę handlową, ale na mój nos za wynajęcie tej powierzchni na miesiąc trzeba wydać ok. 20-30 tys. zł - ocenia Soliński. Specjalista od marketingu Jerzy Jurczyński przypomina, że skuteczna reklama to reklama przyciągająca uwagę. - A nic bardziej nie przyciąga uwagi jak skandal wywołany przez precyzyjną prowokację. Reklama i marketing nie kierują się moralnością - mówi.

Dariusz Gałęzewski, członek zarządu Oshee Polska, nie widzi jednak nic złego w haśle reklamowym. - Hotel Forum jest najbardziej prestiżowym miejscem w Polsce, jeśli chodzi o powierzchnię reklamową. Nasza kampania została zatwierdzona jeszcze na początku tego roku. Gdyby istniała taka możliwość, zawiesilibyśmy billboard o wiele wcześniej, ale dopiero teraz zwolniło się miejsce - wyjaśnia. - Nie widzimy w tym haśle niczego niestosownego - dodaje.

Opinie mieszkańców są podzielone. - U nas wszystko wzbudza oburzenie. Reklama powinna być kontrowersyjna, żeby przemawiać do ludzi. Ta absolutnie mi nie przeszkadza - ocenia Barbara Sroczycka, mieszkanka Krakowa. Innego zdania jest Małgorzata Zarzycka, którą spotykamy pod Forum. - Reklama na pewno jest wymierzona przeciwko zmarłemu prezydentowi. Jest to niesmaczne - mówi. Reklama jednak nie zniknie. - Nie mamy w planach jej usunięcia - potwierdza Gałęzewski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kraków: "O żyj i zwyciężaj" zamiast "Zimnego Lecha". Będą kolejne protesty? (ZDJĘCIA) - Kraków Nasze Miasto

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto