Już za tydzień mogą przestać kursować z Krakowa tanie pociągi do Łodzi, Wrocławia i Zakopanego. Nie wiadomo, czy Przewozy Regionalne nie zostaną zmuszone do likwidacji taboru na trasie Kraków - Warszawa. W Małopolsce dziennie Przewozy Regionalne wypuszczają na trasę 235 pociągów.
- Nadal prowadzimy rozmowy z PKP PLK. Na razie nic się nie zmienia w naszych rozkładach jazdy i mogę zapewnić, że nie zmieni się na pewno w ciągu najbliższego tygodnia- uspokaja Piotr Olszewski, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.
Poszło o pieniądze (ok. 300 mln), jakie Przewozy muszą zapłacić PKP PLK za użytkowanie infrastruktury kolejowej . Szansą na pozostawienie pociągów jest spłata zadłużenia. - Kilka dni temu spłaciliśmy część zaległości. Zamierzamy dokonać następnego przelewu - zapewnia Olszewski.
Kłopoty ma również PKP InterCity. Choć dług spółki nie jest tak wielki jak Przewozów, to i tak 4 maja otrzyma od PKP PLK listę pociągów "do wycięcia". - Rzeczywiście, wszczęliśmy taką procedurę wobec InterCity - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. - Nie widzimy powodów, dla których nasza spółka miałaby kredytować przewoźników - dodaje.
W biurze prasowym PKP InterCity dowiedzieliśmy się, że spółka zamierza szybko uregulować dług wobec PKP PLK.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?