Wśród zalet zakupionego modelu ACATUS-2 można wymienić klimatyzowane wnętrze i monitoring. Pojazdy zostały dostosowane do przewożenia osób niepełnosprawnych. - Nie zapomnieliśmy też o ekologii - podkreśla Zenon Duszyński, członek zarządu spółki PESA.
Podłoga będzie specjalnie obniżona pod kątem małopolskich dworców, a wagony pomieszczą aż 350 pasażerów.
Nie jest przesądzone, po jakich trasach pojadą wygodne wagony. Wiadomo, że będą to przejazdy regionalne. - Prawdopodobnie najdłuższa małopolska linia łącząca Kraków z Tarnowem i Oświęcimiem - mówi wicemarszałek Roman Ciepiela.
Wartość zamówienia to ponad 91 mln złotych. Połowa została sfinansowana z unijnych funduszy Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Pierwsze dwa pociągi dotrą do nas przed upływem 11 miesięcy.
Małopolska zabiega już o kolejną partię pociągów, tym razem do wykorzystania na liniach między województwami.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?